asiantjen schreef:Hi Hexina ,
Je kan wel bamboezaden kopen , meestal is het van tropische juweeltjes ,en ben je hier niet veel mee of je moet een serre hebben .
Je hebt een schaduw hoekje , best gedijt daar een Fargesia soort ,is een soort waarbij de meeste niet woekeren, waarom Fargesia , deze soort is zeer winterhard en komt voor in gebergte van 1000 tot 3000 meter hoogt , dus veel waar vochtige lucht is , wolken ,neerslag enz
Je zoekt een stukje bamboe , ik heb de soort Fagesia Jiuzhaigou 1 , deze komt voor op 3000 meter hoogte in Sichuan, zeer winterhard en groenblijvend , als je graag een stukje wil ,kom maar af , ik steek er een stukje af ,ik lees het wel
Verder gegevens kan je vinden op het net van deze prachtige bamboe soort
Grts
Asiantjen
Heel erg bedankt voor al je informatie. Mij werd ook al duidelijk dat zaden bijna niet te vinden zijn en dat ze worden vermeerderd door de jonge scheuten af te steken.
Inmiddels is mijn oog gevallen op een fagesia robusta campbell en wil ik met deze soort mijn tuin verrijken in de toekomst. Ik wacht nu nog even op de komst van de rest van de borderbakken en ik wil eens een tuintekening gaan maken voor een indeling die er bij past.
Ik ben alleen niet zo goed in technisch tekenen dus dat word een beetje puzzelen.
Wel super dat ik van jou een stukje van de fargesia jiuzhaigou 1 mag komen afsteken maar om daar 141 kilometer voor te rijden is voor mij helaas een onbegonnen zaak.
Alvast heel erg bedankt en

op het forum.
Je hebt er van mij in ieder geval een bedankje bij
Groetjes Esther