vivax

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: vivax

Berichtdoor YinYang op 03 jun 2015 17:34

Had een maand geleden al wat dunne scheuten die de grond uit kwamen, maar vandaag een nieuwe en DIKKE gezien! :D Is het altijd zo dat de dikkere scheuten later pas de grond uit komen?

En wat doen jullie met de nieuwe scheuten die helemaal horizontaal groeien? Ik heb er echt een stuk of 8.. 3 daarvan beetje naar boven begeleid, maar bij de rest gaat dat lastig worden.. Gewoon zo dicht mogelijk bij de grond afknippen, zodat de energie naar de andere scheuten gaat?
YinYang

0 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 05 jun 2015 21:03

JAAA eindelijk ,daar zijn ze weer, ze zijn maar net boven de grond, dus heb geen foto gemaakt nog, ik wacht even tot ze mooi boven zijn, maar wat ik zag ,belooft veel goeds ,echt dikke punten die er uit komen nu, hhmm,
hallo yin yang, ja helemaal horizontaal is inderdaad lastig, maar anders zou je ze inderdaad recht kunnen leiden met plankjes zoals we verleden jaar besproken hadden, en die niet mooi zijn en dun ,kan je weg breken , maar wel goed dat je een dikke heb gekregen, een foto is altijd welkom he, mooi om te zien, m.v.g. paul
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor YinYang op 06 jun 2015 10:20

Ik heb gisteren één dunne oude halm afgeknipt en 2 horizontale nieuwe halmen. De dikke halm groeit nu echt snel! Vanmorgen was ie minimaal 5cm langer dan gisteravond haha! :D

Ik probeerde eerst een foto hierop te zetten, maar ik krijg de foto op de een of andere manier niet klein genoeg. Hoe doen jullie dit altijd?
YinYang

0 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 06 jun 2015 20:54

halo yin yang. er zijn vele manieren om de foto te verkleinen, ik doe het in paint, formaat wijzigen , en dan opslaan en klaar, wel geef ik de foto een andere naam , zodat het orgineel ook zo blijft, mijn foto`s zijn gemiddeld 5 mb, en in paint verklein ik het tot 20x20, en dan zijn ze ongeveer 300kb, en dat is mooi voor deze site.
vandaag weer wat mooie opkomende neuzen gezien, het begint nu echt op gang te komen, nog een paar mooie dagen ,en dan maak ik foto er van,
en yin yang, over het opkomen van de wat latere dikke halm, heeft te maken op welke diepte het is ontstaan, toevallig was het bij jou een dikke halm, maar had ook een dunne kunnen zijn, dus de diepte maakt uit of het eerder boven de grond komt , en niet de dikte dus, bij mijn zijn juist die dikke eerder boven gekomen , gewoonweg omdat zijn ondiep zijn ontstaan, of gegroeid, vandaag weer enkele erbij, en die zaten wat dieper, enz enz, oke, groeten paul, :thumb_up:
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor roellus op 06 jun 2015 21:21

dit zijn mijn nieuwe halmen.
Als het dit weer een beetje blijft of warmer zie je ze met de dag groeien.

GR. roel
Bijlagen
IMG_8348.JPG
IMG_8348.JPG (213.62 KiB) 5171 keer bekeken
2013/2014, min -1.4°C
2014/2015, min -5.6°C
2015/2016, min -7.6°C
roellus

15 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 07 jun 2015 16:11

ja man, ziet er werkelijk goed uit :thumb_up: nou roellus, die van mijn zijn nog maar net uit de grond gekomen, die van jou zijn al aardig op weg , en lekker dikke halmen ook, wordt een goed bamboe jaar dit keer lijkt zo, wandt ook bij mij zijn ze heerlijk dik dit jaar, maar kan pas goed zien als ze al zo ver zijn als bij jou, hier net 3 cm uit de grond nog, dus even wachten nog, en ik zie op de foto dat er nog meer onder weg zijn :thumb_up: m.v.g. paul
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor markde2e op 07 jun 2015 22:19

roellus schreef:dit zijn mijn nieuwe halmen.
Als het dit weer een beetje blijft of warmer zie je ze met de dag groeien.

GR. roel

Wauw, die is mooi :thumb_up:
Kweeklijst:
http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=59&t=16039

Min temp. 2014/2015:
-8°

Min temp. 2015/2016:
-10.5°

Min temp. 2016/2017:
-12°

Min temp. 2017/2018:
-12°

Min temp. 2018/2019:
-11°
markde2e

3 bedankjes

Berichtdoor draco op 11 jun 2015 14:47

Hier vergaat het de vivax dit jaar minder goed. Er komen maar enkele scheuten uit de grond. De aanhoudende droogte lijkt deze bamboe parten te spelen. De slakken hebben alweer kans gezien om gaten in de verse halmen te knagen. Je wordt er soms wel moedeloos van. Misschien moet ik ook maar eens met een Belgisch biertje proberen (Roellus) :lol:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 jun 2015 15:32

Dan toch iig terwijl je ze staat te besproeien :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor draco op 12 jun 2015 00:47

lapalmeraie schreef:Dan toch iig terwijl je ze staat te besproeien :lol:

Ik heb nog geen tijd gehad om de slang uit te rollen, Niek. :roll: Eerlijk gezegd vind het niks om een tuin te moeten besproeien. Het effect op kleigrond is heel beperkt. Af en toe gooi ik er weleens een gieter water tegenaan als een plant een varen of zo, op apegapen ligt. Voor het weekend voorziene regenbalkjes op buienradar zijn alweer een week vooruitgeschoven, zucht. Als dit standvastige weertype aanhoudt en de wind uit het Noorden blijft waaien, zal ik er wel aan moeten geloven en de tuinslang uitrollen. :mrgreen:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bamboe's en grassen