Phyllostachys edulis / pubescens ervaringen

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Phyllostachys edulis / pubescens ervaringen

Berichtdoor Robbertvantil op 15 jan 2014 21:04

Wie hebben er ervaringen met deze bamboe? Ik hoor graag jullie eigen persoonlijke ervaring.
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven

6 bedankjes

Re: Phyllostachys edulis / pubescens ervaringen

Berichtdoor asiantjen op 16 jan 2014 11:45

Hi ,

Afblijven , ons klimaat is er te koud voor , jaren gehad maar er kwam geen groei in :(

Etienne
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 16 jan 2014 12:00

In bokrijk staat er een goede selectie van.
De overige ervaringen die ik overal tegenkom zijn jammer genoeg negatief.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Robbertvantil op 16 jan 2014 14:34

Ik weet nu twee zeer mooie Bicolor te staan in Nederland en ook in België moeten goede staan. Maar je moet hem heel anders behandelen dan de andere bamboe soorten in ons klimaat. Afblijven zal ik dus zeker niet doen, eigenlijk zit ik er al zelfs aan ;-). Maar zoek nog wat ervaringsverhalen van mensen. Kijken hoe het bij hun ging.

Ik heb planten van:
Bicolor
Bokrijk
Een stek uit Anduze, Prafrance
Okina
Summer Snow

En wat eigen zaailingen.
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven

6 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 20 jan 2014 13:27

Hi ,

Ik denk toch dat het de bedoeling is om Edulis of een Boicolor te houden speciaal om hun mooie dikke stengels en hun hoogte ,niet ?
Je schrijft
"Maar je moet hem heel anders behandelen dan de andere bamboe soorten in ons klimaat"

moet je ons toch eens vertellen wat je daarmee bedoelt ,
Mijn ervaring met deze soorten is toen ik ze nog had , dat ze héél vroeg nieuwe scheuten maakten , half -eind maart , de kans op vorst is heel groot nog maar ook nog te koud en te weinig zonlicht , en deze laatste is het meeste probleem voor ons klimaat ,dus nog te koud en te weinig zonlicht , mijn ervaring is dat het altijd kleine struikjes blijven als het je lukt ze door de winter te krijgen, of je moet al direct grote planten aankopen in Anduze , en hopen dat ze aanslaan .
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor Robbertvantil op 21 jan 2014 08:31

Ze moeten heel droog gehouden worden. Op mijn website http://www.bamdus.nl/index2.php heb ik een verslagje van onze vakantie van afgelopen jaar waar ik er ook over vertel (reuzenbamboe in Zuid Frankrijk). In China en Japan groeien ze namelijk ook in gebieden waar het zeker -20 Celsius kan worden met 6 maanden winter maar bijna geen neerslag. Als het daar gaat vriezen is de bodem droog. Ook staan ze daar veel op berghellingen wat zorgt voor goede afwatering.
Robbertvantil
Bedrijven

6 bedankjes

Berichtdoor Robbertvantil op 21 jan 2014 08:32

Sorry zie een typ fout

www.bandus.nl/index2.php
Robbertvantil
Bedrijven

6 bedankjes

Keer terug naar Bamboe's en grassen