musella lasiocarpa in bloei

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musella lasiocarpa in bloei

Berichtdoor rialle op 28 aug 2012 13:05

Een van mijn twee Musella Lasiocarpa's krijgt een bloem. Ik ben heel opgetogen want het was lang w88!

Hij heeft uiteraard heel veel jonkies, maar wanneer moet ik die scheiden vd moederplant? Hij staat nog in knop want ook het proces van opengaan gaat echt langzaam. Omdat het al bijna september is hoop ik dat ik toch nog lang van de bloem genieten kan, want als hij eenmaal in de kelder staat is er weinig meer genieten aan.
Kan ik het beste de hele plant overwinteren en dan in het voorjaar de jonkies vd afgestorven moederplant halen of beter nu?

Groetjes Rialle
rialle

1 bedankjes

Re: musella lasiocarpa in bloei

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 28 aug 2012 23:12

De moederplant zal zeker nog bloeien tot volgend jaar Rialle. Gewoon zo laten, de jonkies nemen de plaats van de moederplant wel in hoor volgend jaar. Die moeten trouwens al redelijk groot zijn om te kunnen scheiden, want anders hebben ze nog geen wortels van zichzelf en zonder wortels lukt het niet en sterven ze af.
Geniet ervan en foto's zijn altijd welkom ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Re: musella lasiocarpa in bloei

Berichtdoor Carlo op 28 aug 2012 23:38

Inderdaad, ik zou de jonkies er ook niet afhalen en volgend jaar gewoon hun moeder laten vervangen. Als je de plant redelijk koel overwinterd zal de bloei stil komen te staan en dit in het voorjaar weer voortzetten. Overwintering in het donker is geen probleem voor de bloemen. Een van de bloemen die hier nu in bloei staat is vorig jaar in augustus begonnen met de bloei.
Carlo

148 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers