Beste allemaal,
2 jaar geleden een hele grote strelitzia gekocht voor 25 euro, welke bijna
Lichtgroene bladeren gaf, omdat deze binnen in de winkel stond. De verkoper had geen flauw idee hoe deze plant verzorgt diende te worden.
Nu heb ik er meer, maar iets valt mij aan dit exemplaar nu wel op. Hij stond op een balkon op het Zuiden, waar hij ook dit jaar nog erg op gang moest komen. Heeft enkele bladeren gegeven, maar groeide traag. Nu dacht ik om hem binnen te zetten, maar onder een groeilamp. Dit om de groei door te Laten gaan, en hij straks in Mei, weer naar buiten kan, zodat hij hopelijk door de wat koudere nachten in Mei, in een bloeifase komt, en dan rijkelijk zal bloeien, omdat hij de hele winter onder een lamp heeft gestaan, en daarom veel bladeren heeft ( ieder blad is een bloemsteel toch?)
Nu bij enkele weken onder de lamp staat, worden de bladen wat steviger ( geen platte bladeren, maar eerder kommetjes) en de nerven van de bladen ( ook de oudere ) beginnen heel feel oranje, te verkleuren. Het is geen oranje van het Fsterven van blad, maar echt knal oranje. Is dit een teken dat de plant in bloei kan springen?
Thanx
Dave