Musa Helens Hybrid in volle grond?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musa Helens Hybrid in volle grond?

Berichtdoor Gerritzen op 11 jul 2013 09:42

Dit is de vijfde zomer. De plant heeft dus vier winters meegemaakt. Wordt alleen beschermd met zijn eigen bladeren.

groet,
René
Gerritzen

57 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 12 jul 2013 12:36

René,
Is het niet mogelijk dat je een (zuivere) sikkimensis hebt staan ipv. een Helen's Hybrid? In de foto van Dimi herken ik onmiddellijk de typische kenmerken van een Helen's Hybrid (nl. De opvallende rode middennerf en de wijnkleurige bladonderzijde.) In die van jou vind ik de opvallende middennerf niet terug en bovendien vind ik dat deze nogal veel rode dwarsstrepen bovenop het blad heeft. De Helen's betreft wel een kruising met sikkimensis waardoor er wel eens een rode vlek zou kunnen in zitten maar bij uw plant lijkt me dat overdreven...(uiteraard kan ik mij ook totaal vergissen :roll: )
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 15 jul 2013 02:21

Gerritzen schreef:Dit is de vijfde zomer. De plant heeft dus vier winters meegemaakt. Wordt alleen beschermd met zijn eigen bladeren.

groet,
René

rene,

Dat is een heel mooi resultaat! Met optimaal microklimaat is veel mogelijk! Aan het blad te zien lijkt hij ook meer op een M. sikkimensis Bengal Tiger. Maar ik heb geen ervaring met M. Helens.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers