Musa basjoo ‘Sapporo’

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musa basjoo ‘Sapporo’

Berichtdoor bommetje op 06 jun 2010 08:54

Hoi Michael,

Allereerst welkom hier!!

Jouw verhaal vraagt om een foto!!!
heb je er foto's van? het klinkt idd als een erg mooie plant!!

De "Sik" doet het overigens erg goed. Hij is al flink aan de groei met dit warme weer!!!

Groeten edward
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 13 jun 2010 22:46

bommetje schreef:Hoi Michael,

Allereerst welkom hier!!

Jouw verhaal vraagt om een foto!!!
heb je er foto's van? het klinkt idd als een erg mooie plant!!

De "Sik" doet het overigens erg goed. Hij is al flink aan de groei met dit warme weer!!!

Groeten edward

Hallo

Ik heb er nog geen foto van genomen , maar dat kan ik komende dagen wel eens doen.
Het vreemde aan deze nieuwkomende Basjoo banaan is dat de strepen soms aan de bovenkant of aan
de onderkant van het blad vertonen. Ik had een nieuwkomend blad waarbij ik opzoek was naar
de streep , toen ik aan de onderkant van het blad keek stond de streep aan de onderkant.
Een volgend blad stond de witte streep weer vanboven het blad.

Mvg Michael
Tropthaipalms

Berichtdoor Pieter73 op 26 apr 2013 14:04

We zijn inmiddels weer een paar jaartjes verder. Iemand inmiddels al meer ervaring met de Sapporo of er meer over gehoord? Qua winterhardheid verwacht ik weinig verschil met de gewone basjoo maar wat ik wel heel interessant vind is dat de basjoo sappora via zaad vermeerderd kan worden en de gewone basjoo niet?! Klopt dat?
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor GeL op 26 apr 2013 14:19

De M. basjoo kan wel via zaad vermeerderd worden hoor, indien de bloem bestoven werd zitten er wel degelijk zaden in de vruchten.
De M. basjoo is echter een plant die zeer veel gevraagd is. Vegetatieve vermeerdering is een goedkopere en minder tijdsverslindende manier van vermeerderen voor deze veel gevraagde planten.

Gr,

Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 13 okt 2014 19:05

Ik heb hier een mooi M. basjoo Saporo exemplaar staan. Maar of hij echt meer kou aan kan betwijvel ik. Het zou een aparte kloon kunnen zijn. Maar kan ook gewoon een Musa basjoo zijn die iemand ooit uit de stad Sapporo heeft mee genomen. En Musa basjoo komt oorspronkelijk uit China en waarschijnlijk is het meeste wat aangeplant staat in Japan van 1 kloon afkomstig, of misschien een paar. Japan heeft warme vochtige zomers dus daar groeien ze snel tot grote pollen. Dus vegatitieve vermeerdering ligt voor de hand. En als hij daar al eeuwen aangeplant wordt kan hij zo over het hele land verspreid zijn.

Maar het is een goede kloon, beter dan M Sakhalin naar mijn ervaring. Hij wordt ook groter.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 07 nov 2014 17:17

Interessant Alexander, heb je ook een foto van jouw exemplaar ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers