Musa Cavendish te droog/nat?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa Cavendish te droog/nat?

Berichtdoor yme op 15 mei 2016 20:12

Na mijn vorige Musa Cavendish te hebben verspeeld aan spint en rouwvarenmug heb ik sinds een dikke maand weer een nieuwe gekocht. Ik blijf het geloof ik een moeilijke plant vinden.
Ik heb niet de ervaring (beginneling vraag :D ), maar het lijkt mij dat de bladeren net wat te slap om de hoofdnerf naar beneden hangen.

Op het forum en internet lees ik dat dit kan komen door ofwel teveel ofwel te weinig water.
de afgelopen twee weken ben ik wat minder water gaan geven, maar eigenlijk zie ik geen verschil.

De plant staat nog in de aankooppot die in een rode sierpot is geplaatst, met grove kiezel op de bodem zodat de wortels niet (lang) te nat zouden moeten staan. Er stond/staat overigens geen plas water onderin de pot, dus ik heb er nooit een moeras van gemaakt. :mrgreen:

Maar wat is nu het probleem: te droog/te nat? Of is het wellicht dat plant in de vensterbank staat die op het westen is gericht, zodat er na een uur of 14.00-15.00 directe zon op valt. (ook wellicht nog een mogelijkheid)

Graag zou ik willen weten wat nu een "juiste" droogte/natheid van de grond is.
Bij gaande foto's maken dat wellicht duidelijk? (ondanks de kwaliteit) Ik vind zelf dat de grond nu aan de droge kant is: de eerste bovenste cm is echt droog en halverwege de aarde zie je duidelijk dat de aarde vochtig is en aan je vingers blijft hangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes,

Yme
yme

43 bedankjes

Re: Musa Cavendish te droog/nat?

Berichtdoor hoekievld op 16 mei 2016 10:02

Plant ziet er naar mijn mening prima uit.
Kluit is misschien wat droog dus wat water kan geen kwaad, maar niet teveel gewoon elke dag een klein beetje
hoekievld

37 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers