Sinds een paar weken houd ik dit interessante forum in de gaten en zie ik veel leuke/ leerzame topics voorbij komen. Sinds een maand of 2 ben ik ook in het bezit van een Ensete Maurelli + Musa Basjoo (vorig jaar Red tiger en dwergbananenplant. Helaas heeft de Red tiger het niet overleefd maar de dwergbananenplant wel (hydrocultuur) --> zie afbeelding.

De plant op de afbeelding is gestorven nadat hij hele kleine bananen heeft gegeven (tot mijn grote verdriet geen foto meer van).
Dit jaar ben ik dus zoals ik al zei aan de slag gegaan met de Ensete Maurelli en Musa basjoo. De vragen heb ik tot nu toe vooral over de Maurelli. Is de pot waarin hij op dit moment staat groot genoeg om hem zo goed mogelijk te laten groeien (merk nu al dat hij ontzettend snel wortels aanmaakt)? Helaas kan hij niet in de volle grond (wat volgens vele hier beter zou zijn). Daarnaast heb ik een vraag over het afsnijden van de bladeren, ik zie namelijk veel verschil tussen de dikte in stammen dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de 'beste'/ mooiste methode.

Bedankt alvast voor jullie opmerkingen/ tips. Ik kijk er ook naar uit om hier veel foto's en nieuwe/ andere vragen te zien beantwoorden.