Musa Sikkemensis

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa Sikkemensis

Berichtdoor dick1954 op 30 jul 2016 22:36

Een vraag ik wil mijn musa sikkemensis in een kuip plaatsen.Welke diameter kuip moet ik hebben om de banaan er voorgoed in te zetten.

Alvast bedankt.
dick1954

1 bedankjes

Re: Musa Sikkemensis

Berichtdoor dj_embé op 30 jul 2016 22:58

Hoi Dick,
Ik zou meteen voor een grote stevige metskuip gaan. Oogt niet zo mooi, maar je kan er bijvoorbeeld een mooie pot van maken door er van die houten latjes op rol rond te binden, die vind je bijv al in de gamma in verschillende maten. Dan heb je ook nog ruimte voor uitlopers eventueel.
Maar da's mijn gedacht he. En met een potboor ruim wat gaten in de bodem maken.
Succes ermee!
Groetjes,
Tim
dj_embé

88 bedankjes

Berichtdoor GeL op 31 jul 2016 08:50

Hi Dick,

Ik weet niet in welke streek je woont maar de M. sikkimensis en M. sikkimensis 'Red Tiger' staan hier al enkele jaren in volle grond. In kuip gaat uiteraard ook maar gezien de hoogte en grootte van de bladeren die deze banaan krijgt ga je zelfs die metserskuip goed moeten verankeren want met de eerste wind ligt die om.

Veel succes!
Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor dick1954 op 31 jul 2016 12:11

Hallo bedankt voor bericht. Ik had de sikkemensis in de grond staan maar heb de plant eruit gehaald.Want die word behoorlijk door de slakken opgevreten.Ik moest elke dag wel korrels strooien.En dat ben je ook gauw beu.Ik woon in middelburg.

gr,dick
dick1954

1 bedankjes

Berichtdoor goldfinger op 04 aug 2016 11:57

Deze van ons staat in volle grond. Ook in de winter. Nu 3 mooie scheuten van toch al dik 1m hoog, kan ik deze losmaken van de afgestorven hoofdstam??
goldfinger

17 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 04 aug 2016 13:38

Vorige week is een kameraad van me 8 stammen tussen de 2 en de 4 m hoog komen uitsteken. Aangezien ik met de rug sukkel had ik hem verwittigt dat ik niet kon helpen en dat hij er dus alleen voor stond. Heeft die hier staan zweten en hijgen zeg. Ik had gehoopt dat hij meer zou meenemen maar na die 8 stammen en 3 Duvels verder gaf hij het op. Ongelooflijk hoe stevig die planten zich wortelen. Moet je weten dat ik mijn pollen vorige winter helemaal niet beschermd had. Ze zijn dus ondergesneeuwd geweest en hebben ook -9 gehad. Alle stammen waren kapot tot tegen de grond maar je moet ze er ondertussen eens bij zien staan!
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers