Aquariumwater geschikt voor bewateren planten?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Aquariumwater geschikt voor bewateren planten?

Berichtdoor jlint94 op 09 aug 2016 21:23

Goede avond,
Wij hebben een aquarium staan waarbij het water om de zoveel tijd ververst moet worden omdat simpelweg niet alle afvalstoffen afgebroken kunnen worden. Nu vroeg ik mij af, dit water is rijk aan opgeloste afvalstoffen zoals uitwerpselen, afgestorven bladeren, (dode) bacterien etc, is dit water geschikt om m'n bananen en andere planten te bewateren?
Groetjes Joost
jlint94

0 bedankjes

Re: Aquariumwater geschikt voor bewateren planten?

Berichtdoor palmboomgeert op 10 aug 2016 08:40

zeer zeker,
eventueel kan je het enkel buiten gebruiken als er een geurtje aanhangt. Ik gebruik altijd water uit de vijver om de planten buiten water te geven.
mvg Geert
palmboomgeert

49 bedankjes

Berichtdoor Jane op 10 aug 2016 08:44

Ja hoor.
Zeker kan dat. Dat doe ik ook altijd.
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Jane

44 bedankjes

Berichtdoor jlint94 op 10 aug 2016 11:11

Oké dat is mooi. Bedankt! :)
Groetjes Joost
jlint94

0 bedankjes

Berichtdoor M.altispinosus op 10 aug 2016 23:47

Waarom alleen je bananen vraag ik me af, heb zelf ruim 20 jaar aquaria en sinds die tijd krijgen mijn kamerplanten geen leidingwater maar aquariumwater.

Tijdens de wekelijkse water wissel vul ik met de hevelslang een gieter van 10 liter, de rest loopt de vijver in. Die eerste tien liter is vaak ook het vuilste daar ik altijd begin met de bodem af te zuigen. Het aquariumwater vervuild met slib van de bodem geef ik aan mijn kamer planten.
Ik vergat mijn kamerplanten wel eens. Met de wekelijkse waterwissel van mijn aquarium is het een gewoonte geworden om alle planten te voorzien van nieuw water op een dag.

Nooit last gehad van geurend water, Alleen toen ik blauwe alg had en deze weg zoog heb ik dit niet aan de kamerplanten geven, dit stonk wel ;)

Daarnaast voeg ik ook mest stoffen toe voor mijn aquariumplanten oa; kaliumnitraat, kaliumfosfaat, magnesiumsulfaat en sporenelementen. Dit wordt nooit allemaal door de aquariumplanten verbruikt en zo hergebruik ik een deel van mijn meststoffen.
M.altispinosus

59 bedankjes

Berichtdoor pepe55458 op 12 aug 2016 21:45

ik geef mijn boomvarens bij het schoonmaken van de vijverfilter het water uit de filter , soms echt drek en ze doen het super ,idem kamerplanten zonder de drek natuurlijk

grts

pepe
pepe55458

25 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers