musa sikkimensis red tiger ontwaken?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: musa sikkimensis red tiger ontwaken?

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 02 jan 2012 21:49

Het is niet omdat ze klein zijn dat dat niet meer geld voor de kleintjes he Johnyke. De slappe groei van planten binnen tijdens de winter is steeds verloren bij het terug buiten plaatsen. Is het niet van de wind dan is het wel van de zon (UV) zoals ik al eerder zei. Ook de kleintjes ontsnappen daar dus niet aan. De reden dat ik kleintjes wel laat doorgroeien in de winter is om de simpele reden dat ze dus zo klein zijn. Anders kwijnen ze volledig weg tot er niks meer van over blijft. Ik zeg niet dat dat altijd het geval is maar toch meestal, bij mij toch. :tong:

Ik vind het ook altijd voos dat de bananen meestal pas terug buiten kunnen in april/mei. Dat is idd laat maar dat komt simpel weg door de nog steeds koude nachten tot die tijd. De dag temperaturen zijn dan wel al een lange tijd goed maar snachts durft het nog geregelt erg afkoelen en het gebeurt wel vaker dat we nog vorst van betekenis krijgen in April of zelfs begin Mei... En als je dan de bananen toch al terug hebt geplant is de kans heel groot dat je ze als nog kwijt speelt wat dan zeer jammer is natuurlijk. Het is steeds een groot risico en een twijfelachtig moment voor ieder van ons. Het is een keuze die je zelf maakt natuurlijk maar dikwijls laat de natuur het ons niet toe om al vroeger uit te planten al willen we dat allemaal veel liever hoor. ook door die koude nachten steeds weer beginnen ze ook nog niet echt te groeien hoor, dus ook al plant je ze in Maart al uit, tegen dat het Mei is hebben ze misschien al 1 blad gemaakt met moeite en is dat het risico waard ?
Maar hier op het forum kun je veeeeell leren en teweten komen he maar uit ervaring leer je nog het meest hoor ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Re: musa sikkimensis red tiger ontwaken?

Berichtdoor p e t e r op 03 jan 2012 00:12

Volledig mee eens Dimi.

Ik zet de kleintjes meestal ook binnen om ze over te houden. Het echte groeiwerk is voor de zomer.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers