musa basjoo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: musa basjoo

Berichtdoor Alexander op 08 feb 2013 05:17

Bryan*75 schreef:http://www.bakker-be.com/nl/product/japanse-vezelbanaan-winterhard/?ProductRef=96416%40org-02be&JumpTo=OfferList

Musa basjoo is de meest kouderesistente soort. Maar echt winterhard is onzin. De zijn roothardy maar dat is niet het zelfde als winterhard. Een berk of een monikskap zijn echt winterhard.
Musa basjoo zit eerder in de categorie van Gunnera mannicata qua ''winterhardheid''!

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 08 feb 2013 05:19

Alexander schreef:
Bryan*75 schreef:http://www.bakker-be.com/nl/product/japanse-vezelbanaan-winterhard/?ProductRef=96416%40org-02be&JumpTo=OfferList

Musa basjoo is de meest kouderesistente soort. Maar echt winterhard is onzin. De zijn roothardy maar dat is niet het zelfde als winterhard. Een berk of een monikskap zijn echt winterhard.
Musa basjoo zit eerder in de categorie van Gunnera mannicata qua ''winterhardheid''!

Als je een Musa basjoo aanschaft kan je best een exemplaar aanschaffen dat niet uit weefselcultuur afkomsatig is! Helaas zijn tegenwoordig de meesten afkomstig uit weefselkweek. Dat leid in de regel tot zwakkere planten. Ik heb hier in ieder geval een kloon die niet uit weefselkweek komt

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 08 feb 2013 05:21

Het best kan je Musa basjoo bij een goede exotenkweker aanschaffen zoals de Groene Prins of de Groene Toko. Die 2 kwekers in Nederland kan ik aanbevelen voor allerlei exoten!

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 08 feb 2013 15:58

Mijn Musa basjoo overwintert ook al iets van 12 jaar in de volkstuin en ik moet er niet aan denken hem steeds uit te graven, bij deze koudere winters hou je dan niet veel stam over maar uitlopen doet ie toch wel weer, het grootste gevaar wat ik heb zijn woelmuizen die er aan knagen maar ze krijgen hem toch niet klein na al die jaren want hij blijft uitlopen :thumb_up:
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 12 feb 2013 06:43

junglegarden schreef:Mijn Musa basjoo overwintert ook al iets van 12 jaar in de volkstuin en ik moet er niet aan denken hem steeds uit te graven, bij deze koudere winters hou je dan niet veel stam over maar uitlopen doet ie toch wel weer, het grootste gevaar wat ik heb zijn woelmuizen die er aan knagen maar ze krijgen hem toch niet klein na al die jaren want hij blijft uitlopen :thumb_up:

Precies het zelfde als hier dus. Gelukkig alleen geen woelmuizen schade gezien. Mijn tuin is op zanderige grond aan de rand van een strandwal. Woelmuizen zitten meer op veengrond als ik het goed heb.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers