Tussenstand Ensete maurelli.

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Tussenstand Ensete maurelli.

Berichtdoor p e t e r op 29 nov 2014 22:38

Ik duim voor je Etienne maar ik vrees ervoor.

Ik heb reeds exemplaren volledig vorstvrij door de winter zien komen die er piekfijn uitzagen.
De groei bleef echter steeds uit, bij het insnijden in het voorjaar bleek telkens dat de kern rot was, iets boven de grond.

Maar wie weet...
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 29 nov 2014 22:40

Ja ik kan mij voorstellen dat je het te zwaar wordt, maar ik vind het een vrij groot risico om de banaan te laten staan. Kon niemand je helpen, desnoods een liefhebber in de buurt?

Ik duim voor je! :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 30 nov 2014 13:37

Hi Peter en S. Janssen , ik weet het , het is een zeer groot risico dat ik neem ,verleden jaar al veel problemen met gehad om deze nog uit te krijgen en door het deurgat te sjouwen ,een enorm gewicht ,rug ontwricht enz , nu is hij nog meer in volume ,en aangezien mijn ouderdom ,nee ,dat niet meer , ik bezie het ook als een test , als het moest lukken kan ik er misschien andere mensen mee helpen en veel leed mee aan de rug verhelpen .
Ik heb nog een mooie grote in reserve en het groeit als kool ,ik ben zelf benieuwd naar het experiment, :shock: de tijd zal raad brengen .

Grts

Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor oktober07 op 30 nov 2014 18:52

Hallo Etienne,
Ik woon in de buurt en had je heel graag komen helpen maar ......net heel zware operatie aan de knie gehad en 4 maand buiten strijd. Gelukkig waren hier alle monsters op tijd binnen. Mijn serre steekt ook propvol dus volgend jaar zal ik niet veel moeten kopen .
Gr.
Johan
oktober07

9 bedankjes

Berichtdoor Johann0r op 01 dec 2014 14:38

Ik heb mijn Maurelli uit de kas gehaald en in de garage gezet. Omdat het hier warmer is.

Alleen heb nog wel een kluitje met modder waar een paar wortels uit steken alleen deze zijn aan het verdrogen. Toch maar in een kuip zetten?
Johann0r

0 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 01 dec 2014 17:43

Hi Johan , zeer bedankt voor de aanbieding van je hulp ,maar ik bezie het zo , als ik het niet alleen kan doen hoeven die grote dingen niet , ik wil zelf niet voor mijn eigen of dat er iemand anders in een lichamelijke miserie mee komt , en moest deze knaap er nog uit zijn , ik krijg hem niet meer binnen , dus we kijken uit naar een test :shock:

Snel beterschap en een spoedig herstel met je knie

Grts Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 01 dec 2014 21:41

Daar ben ik toch ook heel benieuwd naar Etienne naar het resultaat. Al vrees ik het ergste... Hou ons zeker op de hoogte :thumb_up:
Trouwens ook ik had je wel even willen komen helpen hoor, doe ik met plezier en je woont ook niet ver af ;) Maar ik begrijp je wel. Succes met de ventricosum :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 02 dec 2014 21:47

Hi Dimi , zeer bedankt voor hulpzaamheid en voor de steun :thumb_up:
Ben langs de ene kant toch blij dat het eens wil proberen deze overwintering in volle grond ,hier kunnen we samen weer wat van leren :thumb_up:

Grts

Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 02 dec 2014 23:36

Dat zijn nou echte palmvrienden :)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 18 dec 2014 19:26

Voorheen de maurelli's overwinterd bij 15 graden met een verschrikkelijk grote krimp van de planten als gevolg. Nu een paar in de garage gezet welke vorstvrij wordt gehouden tot een min temp. van 2 graden.
Wat denken jullie? Gaat dat goed komen met deze lage temp? ik denk zelf eigenlijk dat het te koud is.
Graag jullie mening.
Carlo

148 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers