Colocasia's "na" de winter

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Colocasia's "na" de winter

Berichtdoor Rico op 01 apr 2013 12:30

Hallo allemaal,

Er is al een topic over de Giant variant, maar ik ben ook erg benieuwd hoe de andere varianten door de winter zijn gekomen en dan het liefst met foto's. Kunnen we over een paar maanden, als de winter weer begint, kijken wat ze in de tussenliggende twee maanden (die we hopelijk zomer kunnen noemen) hebben gedaan. ;)

Bij deze vast een foto van mijn illustris.
Ik zag vanmorgen tot mijn grote verrassing dat de illustris een nieuwe uitloper heeft ontwikkeld tijdens de winter periode. :D

Afbeelding
Afbeelding
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Re: Colocasia's "na" de winter

Berichtdoor JmC4c op 01 apr 2013 12:57

Hier mijn Alocasia macrorrhiza. De colocasia's in mijn collectie hebben momenteel geen blad meer.

Afbeelding
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor dimi op 01 apr 2013 13:03

ik moet de mijne nog oppotten om terug uit hun winterslaap te halen.
Mijn alocasia's hebben allebei deze winter niet overleefd(te koud gestaan ).
Follow me on instagram
exotic_garden_hasselt
dimi

23 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 01 apr 2013 14:32

Heb een rat in de serre gehad deze winter en voor ik 'm uiteindelijk heb kunnen vangen had die netjes de knollen van mijn Alocasia's uit hun potten gehaald en opgevreten.
Tsja, 't is de natuur he en heel begrijpelijk dat dat beest ook warmte zoekt in de winter en dan ook nog eens een buffet krijgt voorgeschoven...
Achter mijn tuin zit een dakwerker en deze verzamelt al het afgebroken zink op een grote hoop. Ideaal voor ratten om te nestelen en die gaan dan de buurt af naar voedsel.
Ook bosmuisjes kruipen in de winter in de serre maar deze doen daar amper tot geen schade. Vang er toch ook elke winter zo'n 5 tot 10.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 01 apr 2013 19:05

Hitch schreef:Heb een rat in de serre gehad deze winter en voor ik 'm uiteindelijk heb kunnen vangen had die netjes de knollen van mijn Alocasia's uit hun potten gehaald en opgevreten.
Tsja, 't is de natuur he en heel begrijpelijk dat dat beest ook warmte zoekt in de winter en dan ook nog eens een buffet krijgt voorgeschoven...
Achter mijn tuin zit een dakwerker en deze verzamelt al het afgebroken zink op een grote hoop. Ideaal voor ratten om te nestelen en die gaan dan de buurt af naar voedsel.
Ook bosmuisjes kruipen in de winter in de serre maar deze doen daar amper tot geen schade. Vang er toch ook elke winter zo'n 5 tot 10.

Ik denk dat de rat het niet overleeft heeft. Rouwe allcasia knollen zijn zo giftig als de pest.
Kortom.. Allocasie is dan wel dood.. maar haar doder in alle waarschijnlijkheid ook.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 01 apr 2013 19:31

Ja dat die dood is daar bestaat geen twijfel over. Ik heb ze gevangen. :lol:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Rico op 01 apr 2013 19:32

:lol: :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 01 apr 2013 19:52

Hitch schreef:Ja dat die dood is daar bestaat geen twijfel over. Ik heb ze gevangen. :lol:

Had je de moeite bespaard.. haal wat edoe/taro knollen bij de toko en geef ze die te eten :-) hoef je ze niet te vangen.. En geloof mij maar dat ze verdwijnen.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Tropica Flora op 01 apr 2013 20:01

jos944 schreef:
Hitch schreef:Ja dat die dood is daar bestaat geen twijfel over. Ik heb ze gevangen. :lol:

Had je de moeite bespaard.. haal wat edoe/taro knollen bij de toko en geef ze die te eten :-) hoef je ze niet te vangen.. En geloof mij maar dat ze verdwijnen.

Goeie tip om gewoon ratten en muizen te verdelgen, is het ook nog van toegevoegde waarde om ze door te snijden een keer of gewoon ergens neergooien?
Neem eens een kijkje op http://www.TropicaFlora.nl
Tropica Flora
Bedrijven

15 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 01 apr 2013 23:05

Wow Rico, jouw Illustris ziet er nog goed en groot uit zeg. :shock: Doe je goed hoor :thumb_up: Mijn illustris schiet enkel nog een klein knolletje van over met een klein groen puntje op, dus nog wel een beetje leven aanwezig :?
Alle andere zijn nog goed hier maar wel geen blad meer, tword dringend tijd dat ze terug buiten kunnen.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers