Musa dwarf cavendish varianten

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor Christine op 23 jun 2011 13:28

Wel jammer aan de ene kant, maar dan is het niet iets wat ik verkeerd heb gedaan in ieder geval
Avatar gebruiker
Christine
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 13 nov 2010 16:03
Woonplaats: Zuid Holland
3 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor lapalmeraie op 23 jun 2011 19:29

Bij mij is dat net omgedraaid! Vooral de oudere bladeren krijgen tekening, zeker in de zomer.
In de winter zijn de bladeren veel groener (= zonder vlekken).

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14416
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor alleyoop op 23 jun 2011 21:36

Idem dito bij mij. Omdat ik 3 weken met vakantie ging (zit nu in de Gard) heb ik al mijn planten buiten moeten zetten. Mijn Super en Dwarf Cavendish hadden binnen in huis steeds groene bladeren met nooit meer dan een amper zichtbaar tintje paars maar het eerste blad dat buiten tot ontwikkeling kwam in de zon had een mooie uitgesproken paarse tekening.
alleyoop
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 08 dec 2010 23:22
Woonplaats: Aalst
0 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor plasta op 23 jun 2011 22:36

Bijna alle bananen hier vertonen pas hun ware kleur, als ze buiten staan en zon krijgen.
Dus idem hier.

Raymond
Avatar gebruiker
plasta
 
Berichten: 2789
Geregistreerd: 09 maart 2010 14:00
Woonplaats: Geleen (Limburg Nl)
146 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor amourath op 24 jun 2011 08:37

Compleet omgekeerd hier, net als bij de Maurelli, die is ook veel roder als hij weinig zon krijgt.

Links van de Maurelli staat een Dwarf van 2 jaar oud, zoals je ziet mooi groen, niks rood:
Afbeelding


Ik ben wel benieuwd naar zo'n volwassen exemplaar met rode tekening! Iemand een foto?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor s.janssen op 24 jun 2011 22:38

Schitterend!!! :thumb_up:

Heb er helaas geen ruimte voor om te overwinteren binnen. Had in maart een dwarf cavendish gekocht bij de Deen voor 12,50. Super mooie plant en toen de vorst beetje bij beetje voorbij was heb ik de plant naar buiten gedaan. Alle bladeren heb ik er af gehaald omdat mijn ouders klaagde over de ruimte die de plant in nam.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor TropiRo op 06 aug 2011 21:27

The Flying Dutchman schreef:Volgens mij hoort de officiele benaming iets te zijn van Musa Accuminata Cavendishii 'Gran Nain'
bijvoorbeeld. Of vervang 'Gran Nain' door 'dwarf cavendish . 'Maar eens in Leuven navragen als jullie daar zijn :)
En dat heeft niks met wel of geen zaad te maken dacht ik. Ook twijfel ik aan zoiets als een Giant Cavendish maar als ze hem in Leuven kennen zal het wel zo zijn, dat betekent dan dat hij officieel is
beschreven en wetenschappelijk onderzocht.

Ron


We hebben het nagevraagd aan de prof, de officiele benaming is met acuminata maar zodra een banaan geen zaden heeft wordt dit achterwege gelaten.
De M. giant cavendish is een officiele soort die een stam aanmaakt tot ongeveer 3 meter, deze soort hadden ze zelf ook in de serre staan met ongeveer 2,5 meter stam die onderaan ongeveer 30/35 cm dik was, echt een pracht om te zien.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor The Flying Dutchman op 06 aug 2011 22:01

TropiRo schreef:
The Flying Dutchman schreef:Volgens mij hoort de officiele benaming iets te zijn van Musa Accuminata Cavendishii 'Gran Nain'
bijvoorbeeld. Of vervang 'Gran Nain' door 'dwarf cavendish . 'Maar eens in Leuven navragen als jullie daar zijn :)
En dat heeft niks met wel of geen zaad te maken dacht ik. Ook twijfel ik aan zoiets als een Giant Cavendish maar als ze hem in Leuven kennen zal het wel zo zijn, dat betekent dan dat hij officieel is
beschreven en wetenschappelijk onderzocht.

Ron


We hebben het nagevraagd aan de prof, de officiele benaming is met acuminata maar zodra een banaan geen zaden heeft wordt dit achterwege gelaten.
De M. giant cavendish is een officiele soort die een stam aanmaakt tot ongeveer 3 meter, deze soort hadden ze zelf ook in de serre staan met ongeveer 2,5 meter stam die onderaan ongeveer 30/35 cm dik was, echt een pracht om te zien.


Okay, goed dat je het hebt gevraagd, inderdaad wordt 'acuminata' in dit geval weinig gebruikt maar
verwachte niet dat ze het in Leuven eigenlijk ook niet gebruikten. Goed te weten dat de Giant Cavendish een officiele beschreven soort is, zo leren we weer wat.
Bedankt!!!!!!!!!!!

Ron
The Flying Dutchman
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 12 mei 2010 18:31
Woonplaats: Gelderland
13 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor TropiRo op 06 aug 2011 22:05

Graag gedaan.

Het wordt zelfs nog mooier, als ik het goed begreep gaat er volgend jaar een website de lucht in waarin 1300 Musa soorten worden beschreven met foto materiaal.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Musa dwarf cavendish varianten

Berichtdoor The Flying Dutchman op 06 aug 2011 22:13

Goed nieuws, daar kijk ik naar uit.



Ron...
The Flying Dutchman
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 12 mei 2010 18:31
Woonplaats: Gelderland
13 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten