ziet er mooi uit:) hier bij ons aan de kust zijn de stuttgart niet hoger dan een meter nog.
vorig jaar waren ze egt 2 meter.
ze worden hier in schagen in grote schalen gehoude in de stad elke jaar bloeien ze prachtig en altijd groot maar hier aan de kust komt het al heel lang bijna niet boven de 20 graden uit.
de eerste beginne te bloeie maar niet groter dan 1 meter 1.20cm
ik zelf had een canna zaadje gezaaid in september om te kijken of het lukt. want ik kreeg te horen dat je beter scheuten stekke kan nemen om egt mooie sterke canna te krijgen
want hij zei dat het uitzaad hele slechte planten uit zoude komen of die helemaal geen mooie bloem zouden hebben.
ik had het zaadje gezaaid en kwam al met 2 weke uit en hij groeide als kool en kreeg in het voorjaar veel zij scheutjes.
die heb ik door drieen gedaan en die heb ik eind april in tuin geplant en nu bloeien ze vollop ik heb nog nooit zulke grote bloeme gezien bij canna maar wat ik nog het mooist vind is dat hij bont is ene bloem geel ander oranje-rood hier paar fotos mischien weten julie welke soort dit is?
ze worde maar ong een meter tot anderhalf. op de 2 laatste fotos zie je links musa sikkimensis manipur 1.80 M (ik denk dat het tog een gewone sikkimensis is want hij heeft geen strepen) en de ensete maurelli staat er tusse en een basjoo.
maurelli en basjoo doen het slecht

groetjes chris;)

- gezaaide canna
- 010820111206 - kopie.jpg (299.79 KiB) 5668 keer bekeken

- canna bloem
- 010820111205 - kopie.jpg (297.47 KiB) 5668 keer bekeken

- canna met banaantjes
- 270820111253 - kopie.jpg (299.29 KiB) 5668 keer bekeken

- canna en bananen
- 270820111312 - kopie.jpg (296.58 KiB) 5668 keer bekeken