superdikke bananen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

superdikke bananen

Berichtdoor bol op 08 apr 2012 09:48

geeft er als eens iemand gekeken bij (tropthaipalms .be(superdikkebananen) deze persoon beweerd dat hij door middel van grasbemesting de planten van 15cm tot 3m hoog krijgt in één jaar .geef iemand daar ervaring mee .de uitlopers worden heel groot ook .
bol

19 bedankjes

Re: superdikke bananen

Berichtdoor Joeppp op 08 apr 2012 10:11

Er hebben volgens mij redelijk wat mensen ervaring mee. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt te werken bij Ensete's. Ik heb een topic van vorig jaar opgezocht waar veel mensen zoiets hadden geprobeerd, met goed resultaat: viewtopic.php?f=11&t=5222&hilit=ensete+ensete+groei

Succes!
Groeten Joep
Joeppp

0 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 08 apr 2012 13:42

Deze persoon is een tijdje geleden actief geweest op het forum. Helaas hebben sommige mensen minder goede ervaringen met hem.

De grastechniek zorgt ervoor dat de bodem een warmere temperatuur heeft en behoud door het broeien/rotten van het gras. Bij de tropische soorten lijkt het te werken.
Bij andere zoals de basjoo is er weinig verschil.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 08 apr 2012 18:37

bol schreef:geeft er als eens iemand gekeken bij (tropthaipalms .be(superdikkebananen) deze persoon beweerd dat hij door middel van grasbemesting de planten van 15cm tot 3m hoog krijgt in één jaar .geef iemand daar ervaring mee .de uitlopers worden heel groot ook .

van 15cm tot 3m hoog in 1 jaar weet ik niet maar de bananen worden wel groter en dikker dmv gras en koemestkorrels bij mijn ervaring.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor bol op 08 apr 2012 19:04