superdikke bananen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

superdikke bananen

Berichtdoor bol op 08 apr 2012 09:48

geeft er als eens iemand gekeken bij (tropthaipalms .be(superdikkebananen) deze persoon beweerd dat hij door middel van grasbemesting de planten van 15cm tot 3m hoog krijgt in één jaar .geef iemand daar ervaring mee .de uitlopers worden heel groot ook .
bol

19 bedankjes

Re: superdikke bananen

Berichtdoor Joeppp op 08 apr 2012 10:11

Er hebben volgens mij redelijk wat mensen ervaring mee. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt te werken bij Ensete's. Ik heb een topic van vorig jaar opgezocht waar veel mensen zoiets hadden geprobeerd, met goed resultaat: viewtopic.php?f=11&t=5222&hilit=ensete+ensete+groei

Succes!
Groeten Joep
Joeppp

0 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 08 apr 2012 13:42

Deze persoon is een tijdje geleden actief geweest op het forum. Helaas hebben sommige mensen minder goede ervaringen met hem.

De grastechniek zorgt ervoor dat de bodem een warmere temperatuur heeft en behoud door het broeien/rotten van het gras. Bij de tropische soorten lijkt het te werken.
Bij andere zoals de basjoo is er weinig verschil.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 08 apr 2012 18:37

bol schreef:geeft er als eens iemand gekeken bij (tropthaipalms .be(superdikkebananen) deze persoon beweerd dat hij door middel van grasbemesting de planten van 15cm tot 3m hoog krijgt in één jaar .geef iemand daar ervaring mee .de uitlopers worden heel groot ook .

van 15cm tot 3m hoog in 1 jaar weet ik niet maar de bananen worden wel groter en dikker dmv gras en koemestkorrels bij mijn ervaring.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor bol op 08 apr 2012 19:04

wat mag ik verstaan onder mindergoede ervaring.ik wil toch voorbereid zijn voor een bezoek aan zijn zaak :lol:
bol

19 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 08 apr 2012 21:50

p e t e r schreef:Deze persoon is een tijdje geleden actief geweest op het forum. Helaas hebben sommige mensen minder goede ervaringen met hem.

De grastechniek zorgt ervoor dat de bodem een warmere temperatuur heeft en behoud door het broeien/rotten van het gras. Bij de tropische soorten lijkt het te werken.
Bij andere zoals de basjoo is er weinig verschil.

Conclusie na al die reacties is dus dat het gras totaal niets toevoegd aan de voeding van de plant maar alleen een soort van bodemverwarming. Bij het lezen van de eerste berichten over de grasvoeding verwonderde ik mezelf daar ook al over omdat vers gras eerst een heel eind ontbonden dient te worden alvorens het uberhaubt opgenomen kan worden door een plant.
Misschien eens een testje met een lichtslang doen door deze rond de kluit te wikkelen. In de tropen waar het veel warmer is is de banaan een seizoensplant welke van scheut tot vruchtzetting komt in één zomer. Het best is dan ook om die situatie zo goed mogelijk na te bootsen wil je snel zo'n groot exeplaar hebben.
Van scheut tot 3m in NL/BE in de volle grond lijkt me overigens grote onzin.
Laatst bijgewerkt door Carlo op 09 apr 2012 10:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 09 apr 2012 09:09

Van scheut tot 3 meter is niet helemaal onzin, er is een factor waar niemand rekening mee houdt. Een Musa ingens in de volle grond geplaatst in een kas/ serre zal dat met gemak halen omdat de temperatuur vele malen hoger ligt, ook vele andere soorten zullen het op die manier halen.
Als er een hoogte wordt aangegeven door mensen is het vaak de totale hoogte, persoonlijk praat ik bij Musa's liever over stamhoogte omdat het een beter beeld geeft.

Gr. Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 09 apr 2012 10:06

Je hebt gelijk Ro maar de discussie ging dan ook niet over een banaan in een kas
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 09 apr 2012 10:35

Carlo schreef:Je hebt gelijk Ro maar de discussie ging dan ook niet over een banaan in een kas

Eigenlijk wel, de info die door Thaipalms wordt opgegeven zijn voornamelijk maten die hij haald in de serre.
Vorig jaar heeft een scheut van de sikkimensis manipur 260 cm totale hoogte gehaald zonder de grastechniek maar wel met speciale voeding eens per week.

Gr. Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 09 apr 2012 11:38

Hier haalde de sikkimensis ook 3 m hoor zonder gras .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers