Een platte brede pot is altijd het beste, ook ivm omwaaien als de plant in verhouding groter wordt. De pot mag (moet) voor mij op het eind van de zomer heel krap worden, dan krijg ik achteraf geen vochtproblemen in de winter.
Ik heb ze soms wel wat té krap gehad maar liever te krap dan te ruim, want te ruim in de winterstalling was game over bij 2 andere exemplaren van mij.
Ook heb ik liever een flink doorwortelde pot die je zo in de winterstalling kan zetten, tegenover eentje die je pas hebt uitgestoken en opgepot. Helaas is dat op een bepaald moment niet meer haalbaar

- op de foto van 2009 stond hij ingegraven in pot van +/-12liter (had wat groter gemogen maar de wortels konden weg)
- op de foto van 2010 stond hij in pot van +/- 25liter (had wel wat groter gemogen)
- op de foto van 2011 stond hij in metskuip van 90liter
- in 2012 wou ik hem in een mega pot zetten, maar bedacht toen dat ik die dan niet meer door de deur kreeg en heb hem maar in volle grond gezet, voor overwintering staat hij nu weer opgepot in de 90l kuip.
Dit jaar heb ik hem dus noodgedwongen moeten uitsteken en oppotten, hopelijk gaat hij volgend voorjaar weer even vlot aan de gang.
grtjs