Passiflora's

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Passiflora's

Berichtdoor Hitch op 23 apr 2013 12:57

Ik lees her en der dat je om Passiflora's voluit in bloei te laten komen je ze best in een krappe kuip houd en dat je ze niet mag bemesten omdat bij bemesting er meer groei ontstaat en minder bloei.
Mij is al opgevallen dat een passiflora toch het best gaat in de volle grond, een ruimere kuip dan dat kan je alvast niet hebben ;) . Wat hun reactie op bemesting is is mij wel onbekend. Mijn P. molissima in de serre is erg lange ranken aan het aanmaken maar ik bemerk dat de bladkleur gelig aan het worden is. De laatste 2 weken zelfs opvallend. Toch maar bemesten? Zo ja, waarmee?
Hitch

156 bedankjes

Re: Passiflora's

Berichtdoor Itrme op 23 apr 2013 17:04

Ik denk dat je dit het beste aan danny kan vragen. Zelf geef ik mijn passiflora regelmatig gewone vloeibare plantenvoeding.

Danny2 schreef:
Passieflora's hebben in de winter geen echte groeistilstand als ze voldoende licht en warmte hebben.
Edulissen houden van wintertemperaturen boven de 10°. Ze bloeien ook gewoon verder in deze omstandigheden.
Wat je zaailingen betreft kan het dus dat ze binnenkort gaan bloeien...maar zoals Sven aangeeft kan het ook dat ze nooit bloeien.
Je kan ze een fosfor meststof aangieten wat je bloei sterk gaat bevordern, hiermee bedoel ik bv. 10-52-10 of 13-43-13 enz..., dosis 1,5 à 2gr/liter.
Dit mag je na 10 dagen nog eens herhalen.
Vervolgens (in de winter) mag je bemesten met 20-20-20 à 1 gr/liter om de 14 dagen.
De vruchten van de Black Beauty zijn zeer lekker, vind er zowat ananas in terug.
Je kan je plant ten alle tijde terugsnoeien, snel gevolgd door nieuwe scheuten.

groetjes danny
Itrme

70 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten