Apios tuberosa

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Apios tuberosa

Berichtdoor Hitch op 20 mei 2013 12:02

Had ik dit geweten dan had ik hem nooit geplant of toch nooit zonder begrenzer. 2 Jaar op rij een mooie dankbare plant geweest die mooi op dezelfde plaats bleef. Dit jaar leek hij dood want hij kwam niet meer op, tenminste toch niet meer op de plaats waar ik hem origineel geplant had. Ondertussen komen er overal in de border scheuten op uit de grond (tot 3-4 m van de originele knol!). Hij woekert dus als gek.
Hitch

156 bedankjes

Re: Apios tuberosa

Berichtdoor alloo op 20 mei 2013 19:53

Er is is een spreekwoord "verzint voor ge begint"ik heb geluk, heb de mijne in een kuip staan, en kan hem voldoende in bedwang houden,komen zelf mooie bloemen aan ,en ik geloof dat de knollen eetbaar zijn.Heb ooit Houttuynia geplant (en niet in een kuip)daar geraak je onmogenlijk nog van af ,van de moment dat de plant haar kopje laat zien, trek ik het uit, maar niets aan te doen ,dan kom het wel op een andere plaats te voorschijn ,dus Hitch zet dit nooit aan uw vijver.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten