Zelf vind ik bijvoorbeeld Liriope muscari (grasachtig met paarse aren) erg mooi. Maar Ophiopogon planiscapes 'nigrescens' (zwart gras met wit/roze aartjes) is ook een leuke. Asarum voor in de schaduw is een mooie bladplant.
Ik zou equisetum nou niet echt aanraden als bodembedekker Mooie planten verder maar alleen in een dichte pot. (ik heb vele soorten Equisetum) Mooie lage varen die ook nog eens flink wat zon kan hebben is blechnum penna-marina. Zeker de varieiteit "firecracker"is erg mooi. Wat minder bekend maar wel mooi is hypolepis millefolium. Deze kan ook veel zon hebben.
Delosperma past beter in een meer mediterrane setting...ik zou ze persoonlijk niet in een jungle tuin toepassen..daarbij komt dat ze niet tegen schaduw kunnen wat ze als onderbegroeing ongeschikt maakt...deze plant kan niet tegen teveel vocht en schaduw...groeit alleen goed op open en goed gedraineerde standplaats..is daarentegen de standplaats goed dan heb je snel een groot plakkaat van deze prachtige vetplant..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is, From the border to the sea, Europe must be muslims & africans free.
Sub T schreef:nog vlug een fotooke van 't slaapkamergeluk hier deze zomer voor écht mooie foto's van slaapkamergeluk moet je maar eens bij Johan (Dutchlatino) kijken.
Mooi gedaan! Hoe dicht heb je die slaapkamergeluk moeten planten en hoe lang heeft het geduurd om zo vol te groeien? Ik overweeg dit ook voor een stukje tuin