Themen schreef:In het begin toen ik hem kocht en hij iets kleiner was gutteerde hij inderdaad. En flink ook. Tegenwoordig niet meer.
Dan is mijn watergift echt te weinig. De "algemene" verzorgingstips op internet schieten dan hier ook te kort denk ik...
Als de eindconsument weet dat deze plant een overmatige vochtafscheiding heeft zal deze de plant niet aanschaffen..
Helaas op internet staat niet altijd de waarheid..
Ik zie zeker al een jaar of 5 dezelfde klachten over deze plant naar voren komen en ze zijn allemaal gerelateerd aan de watergift....en een deel aan de standplaats die veelal te donker is..wat zich uit in klein blad.
Sinds de 70 er jaren teruggekeerd zijn in het retro interieur is de belangstelling voor jungle look planten weer aangewakkerd. Planten als Monstera, Alocasia,Calathea, struikbegonia en Sparmannia staan ineens na tientallen jaren weer in de belangstelling , met de bijbehorende problemen....de consument is na 25jaar planltloze huizen niet meer gewend aan het verzorgen van planten men ziet het teveel nog als accessoires of meubelstuk in huis en niet als levend iets..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is, From the border to the sea, Europe must be muslims & africans free.