door batdah op 17 jul 2021 15:52
Oh waaauw!!!
zeer goed geslaagd....
Inmiddels is het tij gekeerd en zijn Caladium planten werkelijk overal te koop zelfs hier op de tuincentra!
De weefselkweek heeft veel verandert en de planten zijn tegenwoordig veel beter van kwaliteit ze zijn veel harder.
De mode dicteert dat bontbladige aroids in zijn en daar is volop op ingezet...de prijzen zijn doorgaans astronomisch! Was dit vroeger in de 90 er jaren een van de goedkoopste potplanten zit deze tegenwoordig helemaal bovenin mbt verkoopprijs...
Ik heb het vorig jaar hier geprobeert maar ze zijn binnen de winter niet doorgekomen ik had er op het verzoek van mijn partner 3 gekocht,,,,helaas nooit meer uitgelopen compleet verrot.
Wat betreft die onooglijk lelijke bloemen zou ik nu zeggen laat ze zitten en bestuif ze om zaadvorming te stimuleren...dan kun je zelf nieuw materiaal voorzien!!
20 jaar geleden zou ik gezegd hebben de bloemen meteen te verwijderen.
Je planten ogen spijkerhard en mooi kort die kunnen zo te zien wel tegen een stootje!
Ik vindt ze prachtig..
Ps links is dat Jasminum sambac?
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is, From the border to the sea, Europe must be muslims & africans free.