yuccoides Beschorneria

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

yuccoides Beschorneria

Berichtdoor Robi op 26 apr 2013 19:47

Hey iedereen,

Ik heb een Beschorneria Yuccoides in bloei staan en wou graag deze foto's delen met jullie.
Zijn er mensen die deze in volle grond kunnen overwinteren? Dan hoor ik graag jullie tips/tricks.

Robi
Afbeelding
Robi

3 bedankjes

Re: yuccoides Beschorneria

Berichtdoor Hitch op 27 apr 2013 14:49

Heb er ook eentje in kuip en ga hem daar toch in houden ook. Spectaculaire bloeiwijze zeg! Bedankt om het te delen :thai:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor mayja1 op 27 apr 2013 14:54

Hij is prachtig!! Hoe lang heeft hij er nou over gedaan om in bloei te komen?
Marian
mayja1

43 bedankjes

Berichtdoor Robi op 28 apr 2013 10:51

Hey Maja,

Hij heeft er een 5 tal jaar over gedaan om in bloei te komen.
update van bloem:

Afbeelding
Afbeelding

tijdens de gehele winter hou ik hem kurkdroog in onverwarmde garage, in maart heb ik deze plant voor het eerst water gegeven, met een paar druppeltjes van dit product. ( ook de eerste keer dat ik dit gebruik).

Afbeelding

en 2 weken later zag dat er een bloem ging inkomen.
Robi

3 bedankjes

Berichtdoor draco op 28 apr 2013 12:05

Heel bijzonder en fraai de bloeiwijze. Volgens de handboeken is deze soort tot -9°C vorstbestendig. Ik zou hem echter voorlopig niet uitplanten om de plant de gelegenheid te geven eerst van deze krachttoer te herstellen. Ik neem aan dat bloei apicaal is en er een nieuwe top of grondscheut gevormd moet worden.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor mayja1 op 28 apr 2013 12:13

Vind hem echt geweldig en is de moeite van het wachten zeer zeker waard.
Jammer genoeg is die van mij vorig jaar gesneuveld maar gelukkig nog wel een Doryanthes, die nu een aantal jaren oud is. Hopelijk komt daar ook in niet al te lange tijd ook de bloei in.
Marian
mayja1

43 bedankjes

Berichtdoor Rico op 28 apr 2013 13:56

Schitterend zeg die bloem! :thumb_up:

Ik had alleen nooit verwacht dat voeding voor championnen ook geschikt zou zijn voor dit soort planten :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Gerrit Graat op 28 apr 2013 15:13

Ik heb er ook een staan die ik voor 3 jaar terug van iemand heb gekocht bij Canna-Banana en deze bloeit nu ook met een bloemsteel van 1.20
Ik heb hem over wintert bij 8 graden.
Gerrirt
www.lentefairhaps.nl
Gerrit Graat

12 bedankjes

Berichtdoor GeL op 29 apr 2013 14:29

Mooi!
Nu pas heb ik door dat de Beschorneria yuccoides die ik vorig jaar kocht eigenlijk een Furcraea longaeva is. Ik had al mijn twijfels maar nu de bloemstengel dik over de 3m gaat (en stopt nog niet) is het echt bevestigd. Het record staat op 12m :shock: :shock:
Komt van bij Der Palmenmann, 1 op de 3 planten is altijd verkeerd, dit jaar bij hen dan ook niks meer besteld. :evil:

Furcraea longaeva is in ieder geval zeer mooi en gelijkt zeer sterk op de Beschorneria, deze laatste heb ik deze winter trouwens met succes gezaaid. Voordeel van de Furcraea, de bloei duurt vele maanden en daarna vallen er allemaal kleine plantjes van de stam die op de grond wortel schieten. Meestal zoveel dat je er een ganse plantenbeurs mee kan vullen. Daarna sterft de moederplant af, maakt weinig uit anders moet ik hem uit de volle grond halen om te overwinteren :thumb_up:

Ik post nog een foto van mijn monster :D

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten