Ongelooflijk wat een groei deze plantensoort vertoont. Momenteel is hij ondanks de tegenvallende t° reeds zo groot als ik en ik ben 1.86 m Dit dus op een 3 weken tijd!
Bijlagen
Fallopia cuspidatum 'Crimson beauty'-800.jpg (75.13 KiB) 3145 keer bekeken
Ik heb in mei Fallopia aangeplant en die groeit hier ook flink door. De grond blijft goed vochtig dus de aanplant kan wortelen Maar 1,86 m is hij bijlange nog niet , hoe hoog wordt zo'n plant wel
Hij staat hier nu zo'n 4-5 jaar denk ik en hij word nog steeds elk jaar groter (dikkere stengels, zeg maar stammen) en vorig jaar zat hij aan de 4m. Hangt er natuurlijk ook wel vanaf welke soort je in huis hebt gehaald he.
Je zou toch echt moeten weten dat je niet één van de woekerende soorten hebt want dit is omzeggens erger dan bamboe en haast niet meer uit te roeien eens je ermee zit in je tuin. Het is zelfs zo dat je bij die woekerende soorten zelfs als je ze hakselt elk stukje een nieuwe plant kan worden.
Mijn soort is polvormend. Wanneer de stengels hun hoogste punt van het groeiseizoen hebben bereikt gaan ze wat neerhangen van bovenaf en wanneer hij in bloei komt zijn dit rode bloemen. Vind het zelf een topplant voor de exotische tuin en volledig winterhard. Gewoon ieder jaar na de vorst of in het vroege voorjaar afdoen en hij herrijst in het voorjaar tegen hoge snelheid terug op uit de kluit.