Fatsia japonica annelise vs. annemie

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Fatsia japonica annelise vs. annemie

Berichtdoor Peleroly op 02 nov 2013 23:44

Enkele jaren geleden had ik een mooie Fatsia met tweekleurige bladeren. De bladeren waren deels lichtgroen en deels donkergroen. Nu kocht ik onlangs terug enkele exemplaren waarvan ik dacht dat het om dezelfde varieteit ging. Het viel mij echter op dat dat het lichtgroen bij de bladbasis bijna geel is. Wanneer ik op het naamplaatje keek stelde ik vast dat er 'Annemie' op vermeld stond. Mijn eerdere plant was, als ik me niet vergis, een 'Annelise'. Zijn dat nu twee verschillende varieteiten of ligt het gewoon aan de bemesting, lichtopname, vermeerderingsmethode of dergelijke?
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Re: Fatsia japonica annelise vs. annemie

Berichtdoor RdB op 03 nov 2013 15:22

Naamkaartjes zijn gevaarlijk als info-bron. Als 'brandnetel' beter verkoopt zetten ze er brandnetel op. De discussie over Annelise (soms ook Annelies) en Annemie kom je wel vaker tegen. Er lijkt geen verschil tussen deze selecties te zijn, wel tussen individuele klonen.

Ruud
RdB

10 bedankjes

Berichtdoor cpo op 22 dec 2013 14:26

Annelies/annelise, annemie nog niet gehoord maar het is een geelbonte variant van de fatsia japonica. Ik vind ze prachtig, mooier als de wit bonte (variegata) en spiders web, Ik heb er een stuk of 6 in de tuin staan en ze zijn superwinterhard en groeien goed en zijn erg stevig.
Net als bij de spidersweb en variegata komen er bij de annelise ook andere vlekken en vormen voor. Soms geeft een gewone groene fatsia zelfs ineens een paar spidersweb bladere...

Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag, ik zie ze namelijk nagenoeg nooit voorbijkomen.....
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 22 dec 2013 14:51

Ze stonden bij tuincentrum Pelckmans in Lommel.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten