Luchtvochtigheid voor nepenthes en heliconia

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Luchtvochtigheid voor nepenthes en heliconia

Berichtdoor davea op 25 dec 2013 20:34

Hoi allemaal.

Ik wil de luchtvochtigheid wat verhogen in de ruimte waar mn planten staan.
Er staat nu een superfogger, welke op bepaalde tijden waterdamp blaast. Een ding dat in mn terrarium stond n werkt opzich prima. Maar....

Wat ik eigenlijk wil is zo'n mister, die je vaak zie in discotheken, die in een paar seconden de ruimte vullen met rook. Dit zou ik willen, maar dan niet met rookcassettes, maar met water. Bestaat er zoiets?
Zoniet, is dit apparaat een goed alternatief?

Take care,
Dave

http://www.luchtbevochtiger-zaak.nl/Webwinkel-Product-45807007/Caso-AirVital-Pro-luchtbevochtiger-stoom.html
It may take years, it may take hours.
But sooner or later, we all push up flowers.
davea

2 bedankjes

Re: Luchtvochtigheid voor nepenthes en heliconia

Berichtdoor p e t e r op 26 dec 2013 00:12

Ik zet mijn Nephentes in een grote schaal met ongeveer 5cm water. De bekers verminderen iets van kwaliteit in de winter maar in de lente lopen ze massaal terug uit.

Ik vrees dat je met dat stoomapparaat te veel vocht gaat krijgen wat gaat condenseren op koudere plaatsen zoals muren en ramen.

Je kan je partner natuurlijk altijd een stoomreiniger cadeau doen en deze tevens mee gebruiken voor je planten ;) .
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor davea op 26 dec 2013 09:14

;-)
En ik maar bedenken wat ik voor mn kerst wilde hebben.
De ruimte is wel verwarmt. Zowel omgeving als de pot met een warmtekabel. Hpi lamp erboven en 3 sprinklers die gefilterd regenwater sproeien. Opzich leuk om tezien zo in de hoek bij t raam, in de keuken. Alleen nu wilde ik naast mn fogger, een constante luchtvochtigheid gedurende de gehele nacht, en overdag iets lager. Zo ook geen last van de lagere luchtvochtigheid door de cv.

De sproeikoppen doen dan wat extra's, met een zeer kleine dosering bladvoeding.
It may take years, it may take hours.
But sooner or later, we all push up flowers.
davea

2 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 26 dec 2013 11:22

Hoi Dave, mijn vader is musicus, ik weet dat hij een luchtbevochtiger heeft voor zijn kostbare vleugel, (ook instrumenten verlangen een bepaalde luchtvochtigheid) daar zou je ook eens google op kunnen raadplegen.
Grtz Jozef
Jozef

604 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten