4 maanden geleden heb ik 2 takjes van een 8 jaar oude stengel begonia? afgesneden en op water gezet. Nadat de waterwortels 3 tot 5 mm waren heb ik de stekjes in de aarde gedaan. Na een niet al te lange tijd begonnen de stekjes te groeien.
De 8 jaar oude stekjes hebben blaadjes van ongeveer 8 cm in de lengte. Zier hieronder:
Het gekke is dat de eerste nieuwe bladeren al veel groter werden, en dan bedoel ik veel groter. De grootste bladeren zijn nu 29 cm in lengte! Zie hieronder:
Totaalshot van de plant:
Wat nog wel apart is, dat de plant eigenlijk, sinds de wortels de aarde hebben geraakt, niet meer is gestopt met groeien. Ik heb behoorlijk wat planten in mijn woonkamer maar deze plant breekt alle records als het om groeisnelheid gaat.
Ik heb wat research gedaan en het lijkt om een stengel begonia te gaan. Op Amerikaanse websites komt de naam "Angel Wing Begonia" voorbij. Daar lijkt deze plant wel erg veel op.
Weet iemand om welke Begonia dit gaat? En zoja, wat is de Nederlandse naam van deze plant?
In het tuincentrum kan je deze Begonia ook niet vinden terwijl het een prachtige plant is. Ook super makkelijk in onderhoud.

Alvast bedankt!