Goedendag,
Ik heb de volgende palm bij iemand kunnen meenemen daar stond deze naar mijn idee weg te rotten al 1,5 jaar. Wat ik begreep is dat de speer er al 1,5 jaar inzit en verder niet groeit. Ik heb de speer gevoeld en deze zit goed vast.
Vervolgens heb ik de wortelkluit bekeken en de meeste wortels waren verrot en hadden geen houvast meer de aarde was veel te nat en slechte afwatering. Ik heb de wortels goed schoongemaakt dat wil zeggen laten weken 1,5 uur en tussen de harde stukken aarde/klei weggehaald. Helaas brak er ook af en toe een wortel af, maar naar mijn idee was dit niet veel meer.
Eerste vraag heb ik hier goed aan gedaan?
Ik wil nu het volgende doen, morgen naar het tuincentrum en een flinke pot halen, hier op de bodem hydrokorrels plaatsen voor goede afwatering en vervolgens mediteriaanse tuinaarde aanschaffen om de palm volledig nieuw aarde te geven.
Vervolgens palmbooster aanschaffen en dit de palm geven.
Maar dan komt meteen de belangrijkste vraag heeft dit kans van slagen of is de palm echt afgeschreven? En kan ik beter investeren in een nieuwe palm?
Is er misschien een betere behandelmethode dat ik meer kans van slagen heb?
En de wortelkluit is nu ontdaan van aarde, moet ik deze vannacht in een emmer water laten staan of kan ik deze beter op de oude pot aarde zetten?
Een hoop vragen, maar hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt,