Kleine zwarte beestjes op stam olijfboom

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Kleine zwarte beestjes op stam olijfboom

Berichtdoor Karen op 03 mei 2013 20:07

Hallo,

Ik zag vandaag dat de stam van mijn olijfboom vol met zwarte 'vlekken' staat. De vlekken worden gevormd door een hele hoop minibeestjes. Zijn dit luizen of kevertjes of spinnetjes ofzo? Als ik ze er met een stokje afdoe, verspreiden ze rond hun 'vlek', dus het zijn alleszins geen eitjes. Kunnen ze de boom beschadigen? Waarmee moet ik ze bestrijden?
Ik heb er een foto van getrokken... Hopelijk kan iemand mij helpen want tis iets vies :)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (106.31 KiB) 4215 keer bekeken
Karen

0 bedankjes

Re: Kleine zwarte beestjes op stam olijfboom

Berichtdoor Orlandi16 op 03 mei 2013 20:24

Ik zou eerst denken aan jonge spinnen maar daar zijn we te vroeg in het jaar voor. Het zekere voor het onzekere nemen en die ongewervelde meteen roosteren.
Wat bedoek ik? Een vuurtje (aansteker of iets anders) et ze kort maar stondig laten roosteren. De stam is vrij dik et een beetje warmte kan geen kwaad voor de boom.
Butia or not Butia
Orlandi16

14 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 04 mei 2013 09:09

Lijken me makkelijk te bestrijden als ze zo dicht op elkaar zitten. Beetje BioKill erop en je bent er zo vanaf.
Ik weet niet wat voor beestjes het zijn maar heb wel hetzelfde meegemaakt maar dan op de stam van mijn Albizia enkele jaren terug.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Karen op 04 mei 2013 09:43

Ok bedankt!! Ze zitten echt overal in de boom, dus ik hoop dat ik ze allemaal wegkrijg.
Bedankt voor de snelle reacties!
Karen

0 bedankjes

Berichtdoor angela72 op 17 jul 2013 22:03

Hallo,

Wat heb je uiteindelijk tegen deze beestjes gedaan en is het gelukt?
Weet tevens iemand een antwoord op de vraag wat het voor beestjes zijn, dat is vorige keer niet opgehelderd.

alvast bedankt,
Groet,
Angela
angela72

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?