door Hitch op 21 maart 2014 10:20
Ik krijg het al benauwd als ik je ervaringen hier lees. Mijn eerste jaar dat ik hier aan het huis aan het werken was na de aankoop ervan moest ik ook gauw gauw al de planten die ik reeds had in de tuin zetten. Binnen een paar maanden werden zowat al mijn nieuwe aanplantingen aangevreten en het bleken woelmuizen te zijn. Ik werd er ziek van. Elke dag opnieuw verloor ik nieuwe planten. Je zag hun gangenstelsel ook zeer goed lopen gezien die eigenlijk als buizen voor een stukje boven de grond lagen. Alles geprobeerd, gif, speciale vallen, water in de gangen laten lopen,... Uiteindelijk gaf ik het op en probeerde te redden wat er nog te redden viel door zo veel mogelijk planten terug in kuip te zetten.
In oktober van dat jaar zijn mijn vader en ik begonnen met de bomen die hier origineel in de tuin stonden om te leggen (berken, sparren,...) grote bomen. De hele dag met kettingzagen in de weer en bijlen, neersmakkende bomen, constant over en weer geloop. Ik heb de knagers niet meer teruggezien en ze zijn weggebleven tot nog toe.