Wat heeft mijn palm en wat kan ik er aan doen?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Wat heeft mijn palm en wat kan ik er aan doen?

Berichtdoor Bami op 30 mei 2014 09:09

Ik heb sinds oktober een dwergdadelpalm en deze heeft altijd schuin naast het raam gestaan, hierdoor heeft de plant maximaal een paar uurtjes zonlicht per dag gekregen. Verder ben ik veel weggeweest en hierdoor heeft de plant onregelmatig en weinig water gekregen en is dus gaan uitdrogen. Eerst de puntjes, maar toen ook de nieuwe bladeren. Deze verkleurden naar grijs/groen. Sinds kort ben ik verhuisd en wilde ik de uitgedroogde bladeren afknippen, maar deze kon ik er zo uittrekken(uit het midden). Nu zit er een rond gat in de bovenkant van de stam waar eerst de nieuwe bladeren zaten. De palm staat nu een week buiten en het lijkt er op dat de bladeren iets minder zijn gaan hangen. Nu vraag ik mij af of de palm een virus heeft oid, aangezien die bladeren er zo uit gepakt konden worden? En verder vraag ik mij af hoe ik de plant weer goed tot leven kan wekken?
Bami

0 bedankjes

Re: Wat heeft mijn palm en wat kan ik er aan doen?

Berichtdoor palmboomgeert op 30 mei 2014 09:18

volgens mij zal het "game over, please try again" zijn.

Een paar uurtjes per dag zonlicht is wel wat weinig voor een palm, deze staan binnen liefst zo licht mogelijk, maar zonder direct zonlicht op de bladeren.

Als je veel van huis bent bestaan er wel systemen waarmee je je plant kan voorzien van water tijdens je afwezigheid.

De goedkoopste: een emmer water naast de plant zetten, hoger dan de pot en er een katoenen stuk stof inhangen waarvan het uiteinde in de potgrond uitkomt. Afhankelijk van de breedte van je stuk stof geef je veel of weinig water.

Op die manier gaven mijn ouders alle planten water tijdens ons verlof van 3 weken, nooit een uitgedroogde plant gehad.
palmboomgeert

49 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?