Musa basjoo

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Musa basjoo

Berichtdoor Sodiac op 29 feb 2012 22:55

Ik heb afgelopen jaar voor de winter een stam van een Musa basjoo uitgegraven en in een ruime pot gezet en daar wat potgrond los omheengestrooid. Deze staat nu al die tijd in een tijdelijke kas waar het minimaal 2-3 graden is geweest. Hoewel hij er lange tijd goed uitzag, begint deze nu echter toch slecht eruit te zien. Ik heb anderhalve week geleden al een scheut water gegeven omdat ik dacht dat hij wellicht te droog zou staan, maar ik zie hem alleen maar slechter worden. Waar het nieuwste blad er eerst nog fris groen uitzag, begon het steeds meer te verslappen totdat ik er ook de helft heb afgeknipt. Het verval gaat echter door.

Zie de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Herkent iemand dit? Is dit op te lossen? Of komt dit uiteindelijk wel goed en kan ik hopen op een nieuwe groene rol?

Alvast bedankt. :)
Sodiac

41 bedankjes

Re: Musa basjoo

Berichtdoor p e t e r op 29 feb 2012 23:20

Eventueel kan je de top waar het blad uitkomt even afsnijden om te kijken hoe het middelpunt eruit ziet.

Nu breken de moeilijkste tijden aan vind ik de temperatuur stijgt en de plant moet terug in gang komen. Laat je niet te snel verleiden om water te gaan geven want de nachttemperuren zijn nog te laag.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor jaak op 01 maart 2012 00:46

geen paniek hoor,mijn bananen staan er allemaal zo bij,zoals Peter zegt kan je de top waar het blad uitkomt afsnijden om te zien of er fris groen blad te bespeuren is en ik zou pas water geven als er terug beweging in komt,geen blad geen verdamping geen water,succes

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 01 maart 2012 01:03

we zijn er om elkaar te helpen :thumb_up:

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 01 maart 2012 07:18

Komt wel goed hoor hier staan de meeste ook zo .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor robke op 01 maart 2012 21:22

Ook hier zien ze er zo uit,nog effen en dan mogen ze weer de volle grond in :thumb_up:
robke

10 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 02 maart 2012 00:54

Super bedankt voor de reacties! Dit is het eerste jaar dat ik zo een basjoo probeer over te houden en ik denk dit gaat helemaal mis.. Dus nu gewoon wachten en rond de ijsheiligen weer de volle grond in?
Sodiac

41 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?