Ik heb sinds 4 jaar een Trachy van 2,5m. Verschillende winters overleefd met een beetje vorstschade aan de bladeren. Deze afgelopen winter zijn alle bladeren bruin geworden. Zelfs de onderste steeltjes kon ik er een paar weken geleden uittrekken, teveel vocht? Tevens heb ik een paar weken geleden aan de speer getrokken, deze zat nog muurvast. Er kwamen zelf alweer groene bladeren, die ook 'ontvouwden'. Nu ben ik met-aan-met de bruine bladeren aan het wegknippen om toch niet alleen met een stam en een speer in mijn tuin te zitten

Een half uurtje geleden nog een paar bladeren weggeknipt, aan de speer getrokken... en.... die is er nu uit

Aangezien hij een aantal weken geleden nog muurvast zat, hoop ik niet dat ik iets over het hoofd heb gezien waardoor ik hem nog had kunnen redden als het echt klaar is nu.....
Ben echt veel planten kwijtgeraakt, waaronder een paar kleinere trachy's en mijn musa die afgelopen zomer nog 3m was inclusief bananen!!! Na de winter lag hij (ingepakt en wel) op de grond!
Ik hoor graag of ik er nog iets aan kan doen, als jullie foto's nodig hebben hoor ik dat wel.
Alvast bedankt voor een reactie!!
Daniëlle