zaailingen worden geler minder groen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: zaailingen worden geler minder groen

Berichtdoor s.janssen op 23 mei 2012 23:37

Het voordeel van in de avond water geven is dat je planten de hele nacht hebben om op te teren en het water op te nemen. In de volle zon verdampt dit weer snel en blijf je aan de gang.

Mijn zaailingen staan ook lekker in de volle zon, goed wennen dan komt het wel goed.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 mei 2012 13:49

En vandaag twitterde DCM opnieuw iets dergelijks... veel water geven maar niet in volle zon. :roll: heb er maar op gereageerd. :fluiten:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 25 mei 2012 13:52

Maakt niet zozeer uit lapalmeraie, maar als je in de volle zon water over je planten sproeit. Kun je ze wel degelijk verbranden.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 mei 2012 13:57

Daar ben ik niet van overtuigd.... regen valt toch ook niet onder de planten? :roll:
Daarom mijn vraag naar concrete voorbeelden.

Vrgr
Niek
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 25 mei 2012 14:32

Ja, maar meestal regent het ook niet met 30 graden en volle zon :lol:

Bij ons thuis geven we in principe nooit water als de zon bijv vol op het gras staat. Voor de rest krijgen de meeste planten water in de pot of in de border dus dat is geen probleem.

Maar ik geef je gelijk. Waarschuwen voor water is een tikkie raar. Het is purr het water op de planten sproeien wat uit den boze is.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 mei 2012 14:53

Bij een zomerse regenbui is dat toch perfect mogelijk?
Dan barst het korstondig los om vervolgens waar prachtig op te klaren.
Vooral in Zuidelijker gebieden is dat heel courant, en daar heb ik toch ook geen planten kapot zien gaan daaraan.
En zoals eerder gezegd; boeren, gemeenten etc.
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor plasta op 25 mei 2012 16:15

Van de 100 keer geef ik 95 keer overdag water, ook op planten wordt gesproeid etc.
Alles wat hier als gevaarlijk wordt omschreven, doe ik met nog helemaal nooit ook maar 1 vlekje verbranding of iets dergelijks op welke plant dan ook. De effectiviteit van sproeien overdag is wat minder door verdamping, maar dat is echt het enige nadeel dat ik kan bedenken. Kortstondig water geven is vrij zinloos, zowel overdag als 's avonds.
Zoals Niek al zegt, onze exoten komen vaak uit een omgeving waar de natuur dit water geven in de zon zelf al doet.
Laat het eerste bewijs van het tegendeel maar eens zien hier op het forum....bladverbranding door water geven overdag :?:
Puur een broodje aap verhaal, bladeren verbranden eventueel door de zon, niet door water geven in de zon.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?