Hoi, naaktslakken zijn de grootste vreters ik heb ze zelfs in de serre op mijn boomvarenkweek, had hier vorig jaar al eens een bericht over geschreven, dat er een zilverachtige streep over het varenblad zat, nu draai ik de potjes stelselmatig om en ja bijna iedere dag raak, daar zitten ze overdag op vochtige donkere plekjes, heb wel Australische wateragamen die gek op slakken zijn, maar deze niet goed door hun glibberigheid gepakt krijgen, ze doen er even over, maar goed dan zijn ze opgeruimd
Saté stokjes ook weer overal, ik heb weer sinds een jaar een jonge kat van de buren die mijn boomvaren stammen als krab paal gebruikt, leuk dier maar krijg gaten in de stam daar de wortels afsterven! En ze heeft nog een hobby jonge kikkers vangen en doodknuffelen, ook minder dus ja sins gisteren weer overal die stokjes, vanochtend weer eens verrast door de uitgevroete grond van bijna alle jonge plantjes door merels, die dieren werken ook op mijn zenuwen, gelukkig stopt dat gedoe als ze klaar zijn met hun nesten en opkweek van hun jonge

Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC