water geven aan palmbomen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: water geven aan palmbomen

Berichtdoor johny1981 op 26 feb 2012 23:52

bedankje ;)
ach, zei de banaan. ik ben werkelijk echt!
een enkele keer is mijn soort wel eens recht!
johny1981

21 bedankjes

Re: water geven aan palmbomen

Berichtdoor Dejagere op 27 feb 2012 14:27

djoeke schreef:14000l :shock: da's vast niet alleen naar de planten gegaan .

Nee,hier staat zoveel mogelijk op regenwater.Tocht verbruik ik jaarlijks nog minstens 100 kubiek leidingwater.Veel nieuwbouwwoningen in de streek hebben 20000 liter regenputten,dus mijn regenputten zijn niet overdreven voor de streek.Zowel mijn ouders als schoonouders hebben meer regenputreserve.Ik weet niet of in Nederland meer of minder regenput reserve de norm is.Ik woon hier in een droge streek en veel mensen van mijn leeftijd hebben de watertekorten uit de jaren 70 in hun achterhoofd.Toon werd in mijn geboortestreek het kanaal Bossuit Kortrijk verbreed en werd jarenlang alle gronwater weggetrokken en vielen boorputten soms voor altijd droog.In mijn dorp was enkel in de enige fabriek in het dorp leidingwater in het dorp(Bossuit) ,de bewoners konden elke dag daar gratis water halen.In 1976 stond ik in de krant bij het water halen en aanschuiven als klein jongetje.Waar ik nu woon nabij Vichte staat bekend door tientallen jaren droogtrekken door textielindustrie als de plaats met de laagste grondwaterstand van Vlaanderen zag ik een paar jaar geleden op tv.
Dejagere

45 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?