Tachy F. Zeker dood, of nog hoop??

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Tachy F. Zeker dood, of nog hoop??

Berichtdoor wsnbm op 05 aug 2012 09:49

Je kunt de palmen afdekken met een emmertje eventueel en op zonnige droge dagen het emmertje verwijderen.

Voor de rest kun je op het forum s6 verhalen lezen over palmen die het gered hebben die er zo bijstonden als die van jou.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 05 aug 2012 10:23

zeker nog hoop, bij een van mijn palmen na pas 1 maand of meer na toevoeging bordeause pap en uittrekken alle rotte speren, nu terug 4 nieuwe speren tegelijk op komst, zeker een bloempot overdoen, daar zitten al gaten in voor verluchting

Afbeelding

en nu gaat het heel snel, de speren zijn al boven de palm gekomen
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor drjacomo op 10 aug 2012 17:23

Beste allen,

Ik kon geen bordeause pap in Groningen vinden. Tuinland ken de naam ( bordeause pap) niet.

Ik heb vandaag alle rotte speren (25-40 cm lang/diep) uitgerekt. ik heb daarna Bayer Rosacur in gedaan.

Ik ben niet zeker dat alle natheid is verwijderd (te diep voor mijn hand :oops: )
Is dat goed genoeg? of beter iets anders te doen. Afzagen tot het het binnenwerk weer hard wordt??

Ik hoop graag van jullie.
Alvast bedan
drjacomo

0 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 11 aug 2012 10:59

bordeauxe pap is hier overal te verkrijgen bij de boerenbond (aveve) of pelckmans, er staat nu ook Naturen op en is een andere verpakking dan vroeger
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor drjacomo op 14 aug 2012 00:13

Die winkels zijn in België, of zuid NL. Ik woon i. Groningen. Die wbenhier niet. Maar.... ;) ik heb hem online gekocht, hij is onderweg .... :D
Ik hoop voor een snelle resultaat dan.... :( :?:
drjacomo

0 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 14 aug 2012 00:41

desnoods kan je het altijd vragen en kan iemand hier uit belgie het wel naar je opsturen natuurlijk, snel resultaat... mijn geduld was zwaar op de proef gesteld en pas na een maand kwam er resultaat, had de hoop al bijna opgegeven, al mijn andere fortuneis die schade hebben is nog geen resultaat maar zolang er hoop is ...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Rico op 15 aug 2012 20:11

Zou het nu ook nog resultaat hebben? Ik heb min of meer hetzelfde. De eerste dag na dat ik hem afgezaagd had groeide hij een beetje. Nu staat hij al ruim een maand stil... Tweede "probleem" is, hij is uit de grond gegraven/getrokken en heeft daardoor ook nog veel schade aan de wortels opgelopen. Heb hem nu in een grote pot staan zodat hij binnen kan over winteren. Al vraag ik me af of dat wel zin heeft. :?
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 16 aug 2012 15:15

Heb je foto Rico ? Dan kan ik het u zeggen maar je behandeling klinkt al niet zo goed :tong:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 17 aug 2012 14:21

Hierbij even twee foto's.

Ik weet dat ze hem beter konden laten staan waar hij stond, maar de buurman was er van overtuigd dat hij al dood was en heeft hem er daarom ook maar met redelijk wat geweld uit de grond getrokken, denk ik...
Afbeelding
Afbeelding

PS. Sorry dat ik even dit topic kaap... :oops:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 aug 2012 14:58

Je moet de stam afzagen gelijk met de bodem van het gat. Nu is er nog steeds een gat aanwezig dus zien we niks. Hoe diep is het gat nu nog en hoeveel cm stam is er al afgezaagt ? Via deze foto's kan ik niks met zekerheid zeggen Rico...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?