beestjes

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: beestjes

Berichtdoor JohanP op 04 okt 2012 14:38

turtleboy schreef:Afwasmiddel???lijkt me niet echt goed voor de planten ,die witte wormpjes zijn waarschijnlijk larven van de varenrouwmug die bestrijd je met Admire van Bayer!

Dat dacht ik ook, daarom eerst even geprobeerd op een plantje wat toch weg ging, daar gebeurde niks mee, toen een paar week geleden bij die zaailingen, is ook niks mee gebeurd, ook op andere fora gelezen dat mensen het vaker doen en werkt bij hun uitstekend. Ik geef natuurlijk geen garantie, maar voor mij werkte het en tot nu toe geen nadelige gevolgen.
JohanP

2 bedankjes

Berichtdoor GeL op 04 okt 2012 14:46

Inderdaad, afwasmiddel gemengd met spiritus is een huis-keuken-en tuinmiddel voor de meeste ongewenste plantenbezoekers (bladluis, spint, en andere leukerds)

Je moet uiteraard geen afwasmiddel bij je plant gieten, de bovenkant en onderkant van het blad bespuiten is voldoende.

Gr,

Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor JohanP op 04 okt 2012 14:51

GeL schreef:Inderdaad, afwasmiddel gemengd met spiritus is een huis-keuken-en tuinmiddel voor de meeste ongewenste plantenbezoekers (bladluis, spint, en andere leukerds)

Je moet uiteraard geen afwasmiddel bij je plant gieten, de bovenkant en onderkant van het blad bespuiten is voldoende.

Gr,

Michel

Ik heb het erbij gegoten, de beestjes zaten in het zand, maar ook daar nog geen nadelig gevolg van gezien. Aangezien de planten klein zijn (zaailingen) had ik nu na meer dan een maand wel verwacht iets te zien als het niet goed was, had wel alleen afwasmiddel genomen.
JohanP

2 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?