Gele bladeren die uitvallen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Gele bladeren die uitvallen

Berichtdoor Help op 27 maart 2014 16:45

Hallo allemaal,

Ik ben niet echt geboren met groene vingers en ben er om heel eerlijk te zijn ook niet groots mee bezig maar ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een palmboom gekregen (geen idee welk type..) maar ik vond het zo gaaf in mijn tuin dat ik er toch goed voor ben gaan zorgen. En tot nu toe ook met succes. Ik heb hem in de winter in de schuur gezet en wil(de) hem dit voorjaar in de tuin gaan zetten. Nu heb de pot sinds vorige week buiten gezet en verder niets gedaan maar de bladeren worden geel en hij verliest langzaam zijn blad. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit tegen kan gaan? Of is het normaal en moet ik me geen zorgen maken? Alvast bedankt.
Help

0 bedankjes

Re: Gele bladeren die uitvallen

Berichtdoor erna op 27 maart 2014 17:04

hallo,

:welkom: op dit forum, en veel lees-en schrijfplezier.

Het is moeilijk om je raad te geven als we niet weten om welke soort het gaat.
Sommige palmen kunnen tegen vorst, anderen dan weer niet. Hoe was de temperatuur in jouw schuur ? Stond de plant donker ? Misschien eens een foto maken en op het forum zetten ?

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Re: Gele bladeren die uitvallen

Berichtdoor Help op 27 maart 2014 17:34

Hij stond in de schuur en daar heeft het niet in gevroren ofzo ik schat dat het er zo'n 5 graden minimaal geweest is.. Het zou wel een palm voor buiten moeten zijn vandaar dat ik er van stond te kijken.. Ik zal even kijken of ik een afbeelding kan maken.. mijn computer wil niet altijd alles overzetten van mijn telefoon.. dus ga even kijken hoe ik dit weer voor elkaar ga krijgen :) Alvast dank voor je reactie.
Help

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?