Spint

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Spint

Berichtdoor krista op 30 mei 2015 14:30

Heb regelmatig spint in mijn citrusboompjes.
Zag zojuist (met een loep) dat ze er ook weer liepen. Nog niet in echt grote getallen
maar het kan snel gaan.
Weet iemand de juiste frequentie van bestrijden juist nu er veel nieuw groen in komt?
Op nieuw groen zat gelukkig nog niets.
Spuit nu met Bayer spint product wat effectief werkt.
Dank alvast voor antwoord
Chris
krista

4 bedankjes

Re: Spint

Berichtdoor Mister w op 30 mei 2015 20:34

Staat er niks op de verpakking que herhalingen enz enz.

Ik adviseer je om in de eerste periode om de week te spuiten.
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Mister w

67 bedankjes

Berichtdoor draco op 31 mei 2015 01:37

Voor Masai wordt op de verpakking geen beperking in toepassingsfrequentie genoemd. Je kunt spint ook onder controle houden door de citrus 's zomers buiten te zetten en de bladeren met water af te spuiten.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

711 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 31 mei 2015 09:55

Wel voorzichtig zijn als ze in bloei staan, dan is het verboden om te spuiten! Dit is fataal voor de bij. Wss spuit je met Natria van Bayer Garden zeer effectief maar straf spul en 9/10 vanaf volgend jaar verboden.

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor krista op 31 mei 2015 10:53

Dank voor jullie antwoorden.
Citrus staat zomers altijd buiten. Inderdaad werkt het product van Bayer optimaal.
Staat op de verpakking ook dat niet tijdens bloei gespoten moet worden. Ik doe dit wel want
het middel is minders erg als het spint kwaat. Vruchten worden toch niet echt gegeten!
Op de verpakking staat geen spuitfrequentie. Ik controleer wekelijks .
De achterliggende gedachte van mijn vraag is of het middel niet slecht is. voor de planten.
Meestal spuit ik na een dag weer om de wat ik denk de laatste verzwakte luis uit te schakelen.
Chris

.
krista

4 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 31 mei 2015 11:02

Het spuiten terwijl de bloemen open zijn is meer voor de bijen denk ik zoals Bryan*75 al aangeeft. Als de plant buiten staat zou ik persoonlijk ook voor water gaan. Het punt van bestrijdingsmiddelen is dat spint op den duur resistent kan worden... Dit gebeurt als je te lang door behandeld of niet goed genoeg behandeld. Zelf had ik via een plant die ik van iemand anders had rode spint, dit kwam in mijn passiflora die binnen stond, die krengen gaven niets meer om bestrijdingsmiddelen, uiteindelijk toch weggekregen met regelmatig afspuiten met water.
Laatst bijgewerkt door Itrme op 31 mei 2015 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 31 mei 2015 12:59

Het beste is 2 verschillende middelen te gebruiken ivm resistentie en 2 x gebruiken in 5 dagen ,de 1ste maal voor de spin en de 2de maal voor de eitjes die uitkomen.
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 31 mei 2015 17:56

Ja 2 middele is idd niet slecht wat je ook kunt doen is huis tuin en keuken middeltjes gebruiken :). Eerder preventief dan een dag voor ze warm weer geven bespuiten met een aftreksel van appelazijn of iets dergelijks wel de juiste dosering volgen.

Dit helpt ook te voorkoming van een plaag. Melk zou ook helpen door de zuren die aanwezig zijn.

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor krista op 02 jun 2015 09:43

Dank voor reactie's
Zal ook eens wat gesuggereerde oplossingen, als ik ze weer zie, proberen.
Chris
krista

4 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?