Beestjes op Albizia's

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Beestjes op Albizia's

Berichtdoor Sub T op 01 mei 2016 20:49

Op mijn Albizia "Boubri" en "Evy's Pride" zie ik allemaal heel kleine gevleugelde beestjes op de knoppen zitten! Ze zijn slechts een paar mm groot. (zie foto's)
Vorig jaar zag ik ze ook al, zoude deze er de oorzaak van kunnen zijn dat vorig jaar de bloemknoppen niet opengingen maar gewoon afvielen?
Wat zijn ze?
Kan het kwaad?
Wat eraan te doen?
Alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sub T

138 bedankjes

Re: Beestjes op Albizia's

Berichtdoor cvb op 01 mei 2016 20:55

dat is het probleem dat die incekten de bloemknoppen aanvreten, en dan de bloemknop geen kracht meer heefd om open te gaan en afsterfd, best ook behandelen met incekticiede
zoals okapi, confidor of clipso,, gewoon produckt die vliegende insecten,

mvgcvb
cvb

10 bedankjes

Berichtdoor draco op 02 mei 2016 01:26

Vermoedelijk zijn het de nimfen van een cicade. Ik had vorig jaar een kamervaren geinfecteerd met de appelbladvlo een groenkleurige cicade en heb deze effectief bestreden met Calypso, toegepast als gietmiddel vanwege de endemische werking via opname door de plant. Zuigende insecten nemen zo het gif op. Bayer geeft het middel Natria als advies voor de bestrijding.
Afgezien van behandeling met een insecticide helpt wellicht ook een flinke waterbroes.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor cvb op 02 mei 2016 21:29

ja inderdaat een cicade, dat zit op de rododendrons ook, en ja met calypso moet dit zeker lukken, dat is een aflengsel van cofidor

mvg cvb
cvb

10 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?