Ravenala madagascariensis bruine punt

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Ravenala madagascariensis bruine punt

Berichtdoor Berry op 04 maart 2012 15:42

Goedemiddag!

Ik heb een aantal Ravenala madagascariensis zaailingen staan. Nu krijgen deze allemaal aan het uiteinde van het blad bruine punten. Wat kan dit veroorzaken en kan dit een teken zijn van schade aan de wortelen of iets in de richting?

Dan heb ik nog een vraag, doe dit even hier zodat ik geen ander topic hoef te openen.
De trachy die in de volle grond staat heeft nog steeds dicht geknepen blad. Wat is daar de oorzaak van?
Hij staat toch al een paar dagen lekker in het zonnetje met af en toe een regenbui!
Foto staat erbij.
Bijlagen
Bruinevlek.jpg
Bruinevlek.jpg (80.89 KiB) 1653 keer bekeken
Bruinevlek2.jpg
Bruinevlek2.jpg (90.27 KiB) 1653 keer bekeken
Dichtgeknepenblad.jpg
Dichtgeknepenblad.jpg (121.35 KiB) 1653 keer bekeken
Berry

44 bedankjes

Re: Ravenala madagascariensis bruine punt

Berichtdoor lapalmeraie op 06 maart 2012 16:13

Die Ravenala ziet er wat mij betreft nog gezond uit hoor.
Helemaal groen lukt bij dergelijke planten toch nooit. Je hebt altijd wel iets van bruin puntje of randje.
Zolang je zeker bent dat er geen spint op zit en dat hij niet te nat staat is er niets aan de hand. Zet hem wel lekker warm hè. Bij mij stond hij permanent achter het schuifraam op het zuiden.

Voor de Trachy; het lijkt me nog al mee te vallen met dichtgeknepen bladsegmenten?
Zeker bij de meest recente bladeren.
Misschien hebben bepaalde wortels wat schade opgelopen bij de vorst (zo te zien staat hij in pot?) en vertaalt dat zich op deze manier.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Re: Ravenala madagascariensis bruine punt

Berichtdoor Berry op 06 maart 2012 20:08

Hoi Niek,

Bedankt, de ravenala´s staan lekker warm!
De trachy staat in de volle grond en heeft al het blad voor de helft dicht geknepen! Vind het raar, maar zal dan wel door de vorst komen!
Berry

44 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?