Ernstige aantasting door vorst van italiaanse cypressen.

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Ernstige aantasting door vorst van italiaanse cypressen.

Berichtdoor Heerda op 29 apr 2012 19:02

D e 2 cypressen zijn ca. 10 jaar oud en 5 meter hoog. Na de zware vorst van deze winter lijkt er één vrijwel gestorven (helemaal bruin met nauwelijks meer groen) en de andere ernstig aangetast. Heeft iemand ervaringen over een reddingsplan? Als ze niet meer te redden zijn.... hoe groot kun je ze planten en waar kan ik ze het beste kopen?
Alvast bedankt.
Heerda

0 bedankjes

Re: Ernstige aantasting door vorst van italiaanse cypressen.

Berichtdoor palmkasper op 29 apr 2012 20:54

Hoi Heerda,

volgens mij staat je topic niet op de juiste plek. But anyway.

Balen van je cypres.
Enkele jaren geleden heb ik uit Z. Fr. zaden meegenomen van cypressen.
Ze groeien verbazend hard, en het is leuk om hun groei en snelheid en vorming te zien gebeuren. Maar dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Ik ken geen reddingsplan, misschien een flinke emmer coniveren mest.
Coniferen/ cypressen houden van magnesium, dit zit altijd in coniferen mest. Uit eigen ervaring weet ik dat ze ook van koemest houden. Maar van bruin naar groen zul je hem niet meer krijgen, denk ik. Toch Succes.
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
palmkasper

5 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?