Ik zit elke dag te kijken of er al scheuten komen, maar bij twee van de vier pollen nog NIKS!
En ik had nog goede hoop dat er zelfs nieuw blad aan zou komen!
Moet ik het nog even aankijken of al weg halen?
Esther
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 34 bedankjes |
Klaas-Jan schreef:Zeker nog niet weghalen hoor, wacht het nog even af. Grote kans dat er nog wat opkomt.
Weet je ook welke soort het is? Kan het niet zien op de foto's. Gezien de schade een Aurea? Kan me niet voostellen dat een Bissetii zo uit de winter is gekomen.
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 34 bedankjes |
Klaas-Jan schreef:Ik zou denken dat het de Phyllostachys Aurea is. Deze bamboe is minder winterhard dan bijvoorbeeld een Phyllostachys Bissetii. En de Aurea wordt nog wel vaak aangeboden in bijvoorbeeld tuincentra terwijl een bissetii of een Aureosulcata een veel betere keus zou zijn.
Gewoon nog even afwachten, water geven en hopen dat de scheuten er snel aankomen. Weghalen kan natuurlijk altijd nog.
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 34 bedankjes |
![]() | 193 bedankjes |
shusui schreef:Het is al zeker geen polvormende bamboe, want het is een Phyllostachys (zie je aan de zijtakken). Ik denk ook gezien de winterschade (en ik meen hier en daar een verdikte knopenring te zien op de foto) dat het P. aurea is. Dit is wel een van de minst woekerende Phyllostachys soorten, maar maar soms durft hij toch wel eens een uitloper te maken, maar over het algemeen veel minder dan de andere Phyllostachys soorten. (Als hij in een warmer klimaat stond woekerde hij meer).
Als je een foto post van de knopenring (het horizontale stukje waar de vertakkingen op staan) en een foto van de knopenringen helemaal onderaan , tegen de grond dan kunnen we zien of het echt P. aurea is.
Gr,
Sven
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 193 bedankjes |
shusui schreef:Bedankt voor de foto's.
Zijn volgens mij 2 soorten, 2 geslachten zelfs .
De eerste 4 foto's zijn van een Fargesia (polvormende bamboe), ik durf niet te zeggen welke soort.
Heb je daar misschien een foto van van de scheuten?
De andere foto's zijn zeker Phyllostachys aurea (licht woekerend).
![]() | 5 bedankjes |
Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten