Serre buiten plaatsen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Serre buiten plaatsen

Berichtdoor JmC4c op 28 jan 2013 13:38

Ja alles is ginds blijven staan behalve de Mimosa in de rechterhoek.
De foto's zijn te vinden op mijn tuintopic ;) zie de link onderaan.

Een beetje de schuld van veel te veel te verzamelen en geen plaats meer hebben in de overwinterkamer. Alles was 1 ijsblok.
Hoe dit verder evolueert zal de komende weken wel duidelijk worden...
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 01 feb 2013 13:19

Ik denk dat de vorst daar moeilijk in komt als een van die muren rechtstreeks op een verwarmde huiskamer is aangesloten. Warmte gaat los door muren en bij onze veranda is dat ook het geval. Er is geen verwarming aanwezig en het is geleden van januari 1986 dat de vorst daar binnenkwam. Als je ergens een klein kacheltje aanschaft voor als het echt uit de hand loopt met Thialf, zit je er nog vrij safe denk ik.
Zorg wel dat je thermopane beglazing gebruikt, bij Euroserre is dit vrij goedkoop te verkrijgen.

Bij mij staan de exoten in een alleenstaande serre en is het dus nog riskanter maar ik heb geen andere keure en met een houtstoof en oliekacheltjes lukt het voorlopig.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 01 feb 2013 14:35

Als jou warmte bij jou los door de muren gaat dan zou ik niet graag in jou schoenen staan wanneer de rekeningen binnenkomen. :lol:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 01 feb 2013 17:45

Hoi Cumulus,

Ik beschik momenteel niet over een verwarming voor dit doeleinde.
De aangrenzende muur is geïsoleerd dus heb ik bijna geen warmteverlies.
En de zon is weinig van de partij.

Nog enkele weken geduld uitoefenen en alles komt dik in orde ;)

:thai: voor het meedenken ;)
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 03 feb 2013 21:55

Hitch schreef:Als jou warmte bij jou los door de muren gaat dan zou ik niet graag in jou schoenen staan wanneer de rekeningen binnenkomen. :lol:

Valt wel mee hoor, er komt in de tussenseizoenen veel warmte binnen door de veranda op het zuiden dus onze gas rekening is altijd een stuk lager dan bij onze buren die hun veranda op het noorden hebben.
Maar qua isolatie is het inderdaad niet perfect met die enkelglazige ramen aan de kant van de keuken. Ik ben ook niet meester des huizes dus ik kan er (nog) geen verandering in brengen.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips