De driedelige serie "Madagascar" heeft nog een "staartje" gekregen in de vorm van de documentaire "Attenborough And The Giant Egg" waarin de krasse tachtiger zelf 50 jaar na zijn
eerste documentaire over het eiland , Madagascar doorkruist om de stand van zaken te bekijken.
Zeker de moeite waard. Een mengeling van beelden uit de oude doos en recente opnamen.
Als rode draad door het verhaal loopt de olifantvogel,een uitgestorven reusachtige loopvogel.
Hoofdzaak in deze documentaire is echter de gigantische (negatieve) veranderingen die hebben plaatsgevonden door mensenhand,maar aan de andere kant ook het besef dat er dringend behoefte is aan natuurbehoud en zelfs natuurherstel.
Ik had vandaag geen gelegenheid om deze mededeling op tijd op het forum te posten,maar voor de
liefhebbers wordt ook deze uitzending herhaald en wel op zondag 6 maart om 18.20 uur.
Het is mij nog niet bekend of deze documentaire ook op de DVD komt, maar lijkt me als "extra" of zelfs als "vierde" aflevering zeker niet onmogelijk.
Overigens was de herhaling van de derde aflevering niet afgelopen zondag maar zaterdag i.v.m. een live sportuitzending op zondag...Ook bij de BBC verandert er wel eens wat