wantoestanden

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: wantoestanden

Berichtdoor griphuz op 10 mei 2012 10:13

Mits het gewoon netjes gebeurt vind ik niks mis met het handelen of ruilen van zulke dieren, en wat nou wilde dieren,...het meeste wat je ziet op marktplats is nakweek van mensen hun eigen dieren volgens mij, dus hoe moet je die anders slijten aan anderen?

Als je dat netjes wilt doen sluit je je aan bij een vereniging en bied je ze daar te koop aan, maar marktplaats is een vel vreder en groter publiek natuurlijk.
Bovenaan staat dat je netjes voor de dierenzorgt, opsturen lijkt me niet zo'n goed idee natuurlijk in veel gevallen.

Dit is mijns inziens weer gewoon een actie van de zielige dierenbescherming die het houden van ALLE dieren (behalve honden, katten, konijnen, cavia's en goudvissen) wil verbieden,...
Ik ken liefhebbens genoeg die goed, erg goed voor hun dieren zorgen, er goed mee nakweken en zo a) een populatie in gevangenschap opbouwen waardoor wildvang van die soort oninteresant wordt en b) erg veel informatie te weten komen over die soort, die vervolgens weer in het beschermen van de soort gebruikt kan worden.

Dit is gewoon een probleem van de overheid, ze willen zich niet wagen aan de regelgeving die erbij komt kijken om legaal en verantwoord dergelijke dieren te houden.
Er gebeuren ook wanpraktijken, maar dat is ook zo bij hondjes en poesjes, en ook in de veeteelt,...
Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Re: wantoestanden

Berichtdoor turtleboy op 10 mei 2012 10:34

Marktplaats heeft het in grote lijnen ook voor zich zelf verpest omdat ze de controle grotendeels aan de bezoeker overlaten,als er maar genoeg klachten binnen komen wordt er actie ondernomen.
Het is zeker waar dat het gros van de verkopers hun nakweek willen aanbieden dat is juist positief maar helaas staan er ook een groot deel aan advertenties waar inheemse beschermde dieren worden aangeboden en van dieren die in een dusdanige toestand verkeren dat ik zelf regelmatig reageer met goed bedoeld advies waar ik dan meestal asociale reacties op terug krijg.
ik ben ook geen voorstander van een verbod maar zolang de regels niet worden aangepast en de overheid hun verantwoordelijkheid niet durven nemen is dit helaas de beste optie .
Wat die zielige dierenbescherming betreft,wees maar blij dat er zo'n mensen zijn anders waren de dieren helemaal de lul niet iedereen is zo perfect bezig!
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Nieuws en tips