Wildeboer - Levering van een 1500l Ritzi kuip

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Wildeboer - Levering van een 1500l Ritzi kuip

Berichtdoor GeL op 16 mei 2013 16:00

Hallo,

Ik zit in zak en as. Ik zocht een ronde kuip met een redelijke diameter en hoogte om hiermee een vijver te bouwen.

Ik kwam uit op de Ritzi kuip (PE + rubber) met een diameter van 155cm en een hoogte van 100cm, inhoud 1500l. Ik wil deze ongeveer 50cm ingraven dan heb ik nog een mooie hoogte om op de rand te zitten na een afwerking met een muurtje eromheen.

Verschillende leveranciers op het internet (krimpen.nl, Palmaverde en Wildeboer + nog een paar andere) bieden deze kuip aan. Deze kuipen zijn niet van gaten voorzien aangezien Ritzi ze maakt zonder. Op alle sites wordt er een extra service geleverd, al dan niet tegen bijbetaling, om in deze kuipen gaten te maken om bijvoorbeeld bomen of struiken in te planten/vervoeren.

Op de site van Wildeboer in Nederland vind ik de goedkoopste prijs (verschil 200EUR!!)en moet ik vooraf betalen. Geen keuze om er al dan niet gaten in te boren, dus zit goed dacht ik. Zo is geschied en maandag wordt de kuip thuisgeleverd, vrouw thuis ik niet. Mijn vrouw aanvaardt de levering. Je hoort hem al komen, nu blijkt de kuip voorzien te zijn van 9 gaten, 3 in de bodem en 6 rondom op 15 cm van de bodem. Deze zijn er duidelijk nadien in gemaakt.

Direct naar Wildeboer gebeld en daar hebben ze mij beloofd om terug te bellen met een oplossing. 2 dagen later en ondertussen ook nog eens enkele e-mails laternog steeds geen enkele respons. Zitten ze zich daar waarschijnlijk te verkneukelen over die domme Belg die een bloempot als vijver wilde gebruiken.

Leuk is anders, ik weet echt niet wat te doen als ze niet antwoorden. Nochthans staat een teruggaverecht of zoiets van 8 dagen op hun webstek.

Kan mij iemand verdere raad geven?
Bedankt bij voorbaat,

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Re: Wildeboer - Levering van een 1500l Ritzi kuip

Berichtdoor Inazuma op 16 mei 2013 16:39

GeL schreef: Leuk is anders, ik weet echt niet wat te doen als ze niet antwoorden. Nochthans staat een teruggaverecht of zoiets van 8 dagen op hun webstek.

Dat is de wetgeving in NL voor webshops, als het geleverde product niet voldoet aan wat je er redelijkerwijs van kunt verwachten.http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Inazuma

24 bedankjes

Berichtdoor GeL op 16 mei 2013 16:48

Inazuma schreef:
GeL schreef: Leuk is anders, ik weet echt niet wat te doen als ze niet antwoorden. Nochthans staat een teruggaverecht of zoiets van 8 dagen op hun webstek.

Dat is de wetgeving in NL voor webshops, als het geleverde product niet voldoet aan wat je er redelijkerwijs van kunt verwachten.http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Bedankt voor je reactie, zit ik natuurlijk wel met de transportkosten. Dit is voor 39 eur aan huis geleverd, echt ook geen prijs, maar ik vrees dat terugsturen wel duurder wordt. Anders gesteld, wie moet opdraaien voor de transportkosten terug?

Gr,

Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 16 mei 2013 17:03

Die komen helaas voor jouw rekening. Het product heb je via internet gekocht dus geldt de wet koop op afstand waarbij je binnen zeven dagen aan mag geven niet tevreden te zijn, zonder opgaaf van reden.

Die termijn kan zelfs nog opgerekt worden tot een maand als zij geen goede informatie daarover hebben verschaft.
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor GeL op 16 mei 2013 17:39

Bedankt voor de antwoorden,

Dat de transportkosten voor mij waren dacht ik wel. Wat ik spijtig vind is dat ik helemaal geen respons krijg, mochten ze mij nu zeggen dat er niks aan te doen is, so be it. Maar neen, helemaal niks.

Een andere oplossing is natuurlijk zelf de 9 gaten te dichten, de kuip is gemaakt uit een mengsel van PE + rubber. PE kan je niet echt repareren tenzij thermisch. Er bestaan hier echter wel degelijk lijmkits voor zoals "Tear-Aid type A", heeft er iemand hier ervaring mee?

Dit kost mij ongev. 30 EUR om de gaten langs beide zijden te dichten, in de holtes tussen de klevers spuit ik dan nog wel een polymeer of zo.

Rubberen T-stopsels van binnenuit zijn waarschijnlijk nog beter, ik zoek dit momenteel op.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 17 mei 2013 14:21

En ga je van die oplapwerken dan nadien ook niets meer zien? Alleszins even afwachten op reactie van de verkoper want als je er ondertussen al zelf aan hebt liggen kullen nemen ze hem natuurlijk niet meer terug. Had je dat dan niet per email even kunnen verduidelijken dat er absoluut geen gaten in mochten zijn toen je hem bestelde?
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor GeL op 17 mei 2013 14:42

@Hitch,
Neen dat heb ik niet gemeld omdat deze kuipen uiteindelijk altijd zonder gaten gemaakt worden. Ik ben trouwens op de site van de fabrikant gaan kijken. Het zijn kuipen he, geen bloempotten. Dit is ongeveer zoals een metserskuip bestellen en dan merken dat er onderaan gaten in zijn gemaakt... De gaten zijn bij de leverancier gemaakt niet bij de fabrikant. De mensen die ik ken en die zo'n kuipen bestelden hebben er ook nooit aan gedacht dat er gaten konden inzitten, die kregen de kuip gewoon zonder gaten zoals die gefabriceerd werd.

Dat de leverancier na telefonisch contact en 2 erg vriendelijke mails gewoon geen teken van leven geeft vind ik erg spijtig, dit kon anders en zegt voldoende. Ik had er nog een 2de nodig, die zal dan van ergens anders komen. Ik heb op het internet vandaag rubberen stoppen gevonden en besteld, klaar is kees. Ik maak er mij verder geen zorgen meer over, waar de gaten zitten (helemaal onderaan) komt toch een laag bodemsubstraat of dergelijke.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Rob op 17 mei 2013 17:58

Houdt ber rekening mee dat die domme hollanders meestal vrijdag al met sleurhut op pad gaan (het bizar slechte weer negerend...) en dat veel bedrijven vandaag veel gesloten waren of tsfa een halve dag vrij geven...Kan dus zijn dat ze je mail nog nie hebben gelezen.

Beste advies: dinsdag bellen, email alleen om afspaak te bevestigen!

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Berichtdoor GeL op 17 mei 2013 19:07

Rob schreef:Houdt ber rekening mee dat die domme hollanders meestal vrijdag al met sleurhut op pad gaan (het bizar slechte weer negerend...) en dat veel bedrijven vandaag veel gesloten waren of tsfa een halve dag vrij geven...Kan dus zijn dat ze je mail nog nie hebben gelezen.

Beste advies: dinsdag bellen, email alleen om afspaak te bevestigen!

:D :D , wel ik heb 10 minuten geleden toch een mail gekregen met de volgende boodschap:

"We hebben de mogelijkheid om een nieuwe bak te leveren zonder boorgaten.
De huidige bak kunnen we deze retour halen, maar dan komen er wel kosten voor transport bij.

Daarnaast heb ik begrepen van de administratie dat u de rekening heeft betaald zonder de BTW. Heeft u ook een btw nummer voor ons ? indien dit niet het geval is meten we helaas de BTW wel in rekening brengen.

Indien u nog vragen heeft hoor ik het graag.

Jan Willem Wildeboer"

....BTW? Ik heb gewoon een kuip op de website aangeklikt, besteld en betaald.

Als ze hem komen halen en omruilen = fijn. Het duurde toch wel even (4 dagen) vooraleer ik een mailtje kreeg, en dan nog van de baas himself 8-)

Verdorie, nu zit ik hier maandag met een aantal rubberen stoppen die ik dan helaas ook retour moet sturen :oops:

Gr,
Michel
PS, van die sleurhutten op vrijdag, er zijn toch nog mirakels :mrgreen: :mrgreen:
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor dagummy@gmail.com op 21 mei 2013 19:21

leg er een epdm folie in en hij is terug dicht
dagummy@gmail.com

2 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips